Hej jag fick en idé i går att jag skulle bygga en hemmagjord mopedramp som man kan använda på trappen i min lägenhet,
Kan någon hjälpa mig hur jag ska gå tillväga, jag har redan materialet hemma för att bygga den.

MVH AGUSTIN
 
A
Spännande, ta några bilder på trappan, materialet och mopeden så kan vi säkert hjälpa till.
 
Jag blir nyfiken.

Du har alltså en lägenhet i flera plan o du ämnar köra moped i trappan mellan våningsplanen?
 
A
K Kasken skrev:
Jag blir nyfiken.

Du har alltså en lägenhet i flera plan o du ämnar köra moped i trappan mellan våningsplanen?
Överanalysera inte. TS är ju uppenbart impulsiv och går från idé till handling snabbt.

Vilka är vi att förstöra kreativitet...
 
mathiash77 skrev:
Överanalysera inte. TS är ju uppenbart impulsiv och går från idé till handling snabbt.

Vilka är vi att förstöra kreativitet...
My bad :rofl:
 
K
Vill man ha grejorna i fred så är det såhär man får göra. Mopeder går ju åt som smör i solsken när tillfälle ges, cykelförråd hjälper föga.

Slår man i Aspen i tanken så luktar det knappt :D
 
Om du vet att du har materialet att bygga av borde du väl veta hur du ska bygga? Men släng upp lite bilder på hur trappen ser ut och vad du tänkt bygga av så ska vi nog kunna hjälpa dig. :)
 
Om det är en innetrappa med normal lutning och längd ska det nog mycket till om du ska lyckas köra upp mopeden under kontrollerade former. Förutsätter att du har myyyycket utrymme framför trappan så rampen blir lång och flack.

Jag ser en lösning framför mig med en utrangerad trapphiss med stolen borttagen och ersatt med en fällbar plattform för moppen. (y)
 
Metallramp anpassad för motorcyklar utsträckt från en baklucka på en bil parkerad på en grusyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En metallramp fäst vid en transportbil, utformad för att lasta motorcyklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hemmagjord metallramp för motorcyklar som är fästad vid bakdörren på en skåpbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär gjorde jag en superenkel ramp till motorcyklar. Rullat både 400 och 750cc maskiner på den.

ngt sådant kanske kan vara en idé? Se till att Rampen inte kan glida undan i trappen bara utan kan sättas fast på ngt sätt.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Spännande, ta några bilder på trappan, materialet och mopeden så kan vi säkert hjälpa till.
Bilder på det klara bygget kommer senare.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
K Kasken skrev:
Jag blir nyfiken.

Du har alltså en lägenhet i flera plan o du ämnar köra moped i trappan mellan våningsplanen?
Japp.
 
Du menar alltså att du inte bor på nedersta våningen?
Att bygga en ramp upp till tex femte våningen i ett trapphus är inte bara orimligt i sig. Grannarna lär slå bakut, hyresvärden kommer garanterat ha åsikter o om räddningstjänsten skulle behöva genomföra en räddningsinsats så lär du få problem.

Eller har jag missuppfattat det hela.
 
K knipo skrev:
Du menar alltså att du inte bor på nedersta våningen?
Att bygga en ramp upp till tex femte våningen i ett trapphus är inte bara orimligt i sig. Grannarna lär slå bakut, hyresvärden kommer garanterat ha åsikter o om räddningstjänsten skulle behöva genomföra en räddningsinsats så lär du få problem.

Eller har jag missuppfattat det hela.
vars står det att moppen ska UPP för en trappa? Kanske ska ner i ett källarförråd?
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
vars står det att moppen ska UPP för en trappa? Kanske ska ner i ett källarförråd?
:oops:
Det var jag som hade en förutfattad mening.:oops:
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
vars står det att moppen ska UPP för en trappa? Kanske ska ner i ett källarförråd?
Om den ska ner måste den väl upp sen? ;-)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.