Hej
Igår kapade jag ränndalen på taket och så klart blåste det en del och dammet spred sig överallt. Läste att man skulle spola av det direkt och jag gjorde det enligt mig noga, max 10 min efter jag kapar. Idag ser det ut så här. Hur får jag bort det? Borste och vatten eller har det bränt fast?

Första bilden är med "betong" på och andra utan, svårt att få skillnaden på bild, det syns mer i verkligheten. Tak med damm och smuts efter kapning av ränndal, spår av betongdamm syns på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på takplåt med dammrester efter kapning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det försvinner av sig själv inom 1 år
 
Har du något bra tips om jag vill ta bort det nu? Inte kul och lagt ett nytt tak och det ser ut som skit
 
Magnus E K
Släng på solpaneler eller byt till rätt färg (tegelrött) så syns det inte.
 
Tack för hjälpsamma tips!
 
  • Haha
Byggglädje
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Det försvinner av sig själv inom 1 år
Hej. Har du egen erfarenhet av att det försvinner av sig själv. Enligt en tillverkare jag talat med så varken regnar det bort eller går att tvätta bort med rengöringsmedel eller högtryck. Ättiklösning 4-6% kan fungera på mindre ytor men har inte provat det.
 
Lefoma Lefoma skrev:
Hej. Har du egen erfarenhet av att det försvinner av sig själv. Enligt en tillverkare jag talat med så varken regnar det bort eller går att tvätta bort med rengöringsmedel eller högtryck. Ättiklösning 4-6% kan fungera på mindre ytor men har inte provat det.
Ja. På 2 tak har det försvunnit av sig själv
Det ena såg jag efter 1 år och det andra efter 2 år att det var borta så det inte syns från marken längre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.