Titta på bilden infogad, vilket verktyg ska jag använda för att vrida på ballofix?

Vi ska byta blandare och behöver stoppa vatten först.

Vad heter verktygen, och vart köper vi det?

Tack så mycket för hjälpen!

-Adam
 
  • Närbild av en ballofixventil med tapp för verktyg avsedd för att stänga av vattenflödet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Den ser ut att vara stängd redan (spåret i position tvärs över). Rinner det när du öppnar blandaren?
Idealiskt sett borde du kanske skruva dit ett vred, för det är lätt att dra sönder spåret, men annars går det att vrida med en vanlig flat skruvmejsel av lämplig storlek.
 
C cpalm skrev:
Den ser ut att vara stängd redan (spåret i position tvärs över). Rinner det när du öppnar blandaren?
Idealiskt sett borde du kanske skruva dit ett vred, för det är lätt att dra sönder spåret, men annars går det att vrida med en vanlig flat skruvmejsel av lämplig storlek.
Tack för svaret, vi behöver inte stänga den ännu mer.

Någon har hjälpt oss att byta, nu vill vi sätta på vattnet igen. Men jag glömde namnet av verktygen den som hjälpte oss.

Verktygen hade platt runt handtag, och en runt spik i mitten av handtag, som kan sätta in i ballofixens hål.

Vad specific heter den, vart köper man det?

Tack
-Adam
 
en liten insexnyckel brukar funka till ballofixer
 
T tergo skrev:
en liten insexnyckel brukar funka till ballofixer
Tack för svaret!
En man förut har visat oss en verktyg, som var till att vrida vår ballofix.

Men vi behövde inte vrida på den då, så jag hade inte lägga till märke på namnet av verktyget. Men jag fortfarsnde minns hur det såg.

Verktygen hade platt runt handtag, och en runt spik i mitten av handtag, som kan sätta in i ballofixens hål.
 
T tergo skrev:
liknande något av dessa [länk]
Ja, men mycket kortare spik, och rundare, plattare handtag.

Ungefär som nipple men mycket platt, och är inte perfect cirkel men liksom egg form.
 
Staffans2000
Det var då ett evigt tjötande. Skit i ditt verktyg.
Köp en sats små insexnycklar så är saken klar.

Staffan
 
  • Gilla
GoC
  • Laddar…
En helt vanlig Skruvmejsel. Annat verktyg brukar sällan behövas.
 
C
Det kanske är en skruvmejsel som TS försöker beskriva?
Liten äggformad med "spik":
1103402.jpg
 
Staffans2000
C cpalm skrev:
Det kanske är en skruvmejsel som TS försöker beskriva?
Liten äggformad med "spik":
[bild]
Så är det nog. Men helt onödigt.
När ett utmärkt svar redan givigts, är det onödigt att ställa samma fråga en gång till.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.