Hej,

Väntar svar på offert gällande en tillbyggnad på ca 120 kvm byggyta (två lägenheter med ca 50 kvm BOA). Den ena offerten är nyckelfärdigt och den andra jag bett om är allt klart in till installationslagret (dvs tillbyggnaden ska se färdig ut utifrån och invändigt ska det vara isolerat och plastat).

Finns nåt bra system/tjänst att kunna beräkna materialkostnaden för invändiga material exkl el, vvs och badrum? Tänker reglar för innerväggar, oss, gips, socklar, foder, etc? Badrum har jag redan pris på och kök är ju enkelt att rita via t.ex. IKEA.

Tack!
 
Att ta in offerter är ett bra sätt att få veta vad det kostar.
 
E EyEr0n skrev:
Att ta in offerter är ett bra sätt att få veta vad det kostar.
Tack för svar!
Absolut, om det står specat där så är ju saken klar. Tänker att offertskaparen använder nåt system/tjänst som kanske går för gemene man att komma åt!

Kan en bygghandel hjälpa till, ex Bauhaus eller Beijer? Någon som vet?
 
S swe.jocke skrev:
Tack för svar!
Absolut, om det står specat där så är ju saken klar. Tänker att offertskaparen använder nåt system/tjänst som kanske går för gemene man att komma åt!

Kan en bygghandel hjälpa till, ex Bauhaus eller Beijer? Någon som vet?
Varför vill du veta?

Det är väl bara att du specar ner vad du vill ha och frågar en bygghandel var de tar för x antal av de reglar och skivor du vill ha?
 
Det var just det att speca som jag tänker att ”nån” kan hjälpa till med utifrån ritningar.

Klart jag kan räkna ut det själv men om tjänsten finns (lämnar in/läser in ritning) och ”nån” trollar fram allt jag behöver så slipper jag ju det jobbet :D
 
S swe.jocke skrev:
Det var just det att speca som jag tänker att ”nån” kan hjälpa till med utifrån ritningar.

Klart jag kan räkna ut det själv men om tjänsten finns (lämnar in/läser in ritning) och ”nån” trollar fram allt jag behöver så slipper jag ju det jobbet :D
Ring en snickare och be dem komma och hjälpa dig räkna ut vad som behövs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.