De dörrar du länkar till har samtliga MDF skivor i konstruktionen. Möjligen något bättre än de pappdörrar du beskriver men extremt fuktkänsliga.
Jag skulle lägga till ca en tusenlapp per/styck och köpa dörrar i massivt trä.
 
hscn hscn skrev:
De dörrar du länkar till har samtliga MDF skivor i konstruktionen. Möjligen något bättre än de pappdörrar du beskriver men extremt fuktkänsliga.
Jag skulle lägga till ca en tusenlapp per/styck och köpa dörrar i massivt trä.

Här har vi en variant med massivt trä i ramen i alla fall, kan det vara något tro?

https://www.mindorr.se/dorrar-inomhus/innerdorrar/innerdorr-contur-vit
 
Tomture61
Här är vell top notch https://www.ekstrands.com/dorrar/innerdorrar/modeller/fo1f/
Är säkert i 3000-4000 kr klassen :cool:
Har du många dörrar kan det bli kostsamt .

Har själv Dooria innerdörrar i mitt hus (från före dom gick i kk) heter vell Swedoor nu , är bitvis MDF , tycker kvaliten är helt ok .
 
Redigerat:
Tomture61 Tomture61 skrev:
Här är vell top notch [länk]
Är säkert i 3000-4000 kr klassen :cool:
Har du många dörrar kan det bli kostsamt .

Har själv Dooria innerdörrar i mitt hus (från före dom gick i kk) heter vell Swedoor nu , är bitvis MDF , tycker kvaliten är helt ok .
Ja, tänkte väl max 2000 per dörr. Har också Dooria i en nybyggd del och jag gissar att också är bitvis MDF, precis som de jag länkar till ovan. Men de känns rejäla.
 
Tomture61
Swedoor Format 7530 verkar vara mest trä och målad med färg .
 
För 2000:- hittar du inga massiva. Behöver inte vara något fel på stabiliteten i billigare med MDF I ytskiktet men de är ömtåliga och sväller om de utsätts för fukt.
 
Tomture61
Nu är mitt hus välventilerat med FLVP men har inga problem med mina dörrar till tex badrum , vi är 4 st i familjen .
 
hscn hscn skrev:
För 2000:- hittar du inga massiva. Behöver inte vara något fel på stabiliteten i billigare med MDF I ytskiktet men de är ömtåliga och sväller om de utsätts för fukt.
Ja, jag har inte ens haft problem med mina nuvarande 80-tals dörrar, men de är extremt lätta och känns inte bra, men jag tror inte fukt kommer att vara något problem.

Någon som har erfarenhet av dörrarna ovan? Skillnad i kvalitet?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nu är mitt hus välventilerat med FLVP men har inga problem med mina dörrar till tex badrum , vi är 4 st i familjen .
Dörrar med MDF som ytskiva kommer inte bli något problem för dig, med reservation för badrumsdörren där det finns viss risk om den utsätts för stänk och/eller hög luftfuktighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.