Hej!
Har idag en uppfart på 60 kvm som består av någon form av gatsten (se bild). Problemet är att det underlaget inte lämpar sig så väl för skateboardåkande eller basketspelande. Min fråga är vad ni tror är det billigaste (och snyggaste) alternativet för att få en tillräckligt jämn uppfart. Betong? Asfalt? Någon form av större block?

Tack på förhand!

/Jonas
 
  • Uppfart av gatsten framför vit garagebyggnad, olämplig för skateboard och basket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du verkligen säker på att du ska ta bort den där stenen? Basket och skateboard lär ju vara en period, men gatsten är ju nästintill för evigt!
 
  • Gilla
Cabaooman och 4 till
  • Laddar…
Absolut ingenting då det är rent förstörande av kapital att ta bort den stensättningen.
Möjligen täcka den med stenmjöl som blir hårt och jämnt. Billigare att anlägga en basketplan än att återställa den stensättningen när behovet av basket eller skateboard snabbt försvinner.
Så jag tror i så fall på 0-8mm stenmjöl direkt uppe på gatstenen. Bara att jämna ut och vältra till och enkelt att ta bort då behovet av aktiviteter på garageuppfarten avtar.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Hehe... jag har åkt skateboard i över 30 år och planerar inte att sluta inom kort! :D Och att kunna leka där med barnen, även om det bara handlar om de kommande 10 åren, är bra mycket viktigare än någon stensättning. :D

Så förslag och prisjämförelser mottages tacksamt! :)
 
  • Gilla
crappyusrname
  • Laddar…
Nu har jag aldrig åkt skateboard, så jag vet inte kravet på jämnheten. Men enklast och troligen billigast är att plocka upp gatstenen och sälja den. Du får Bra betalt för sådan.
Fylla på lite sättsand och Lägga släta 50X50 cm betongplattor. Sen behöver du ju även bygga en mur som du kan kana med brädet på. Det verkar vara en viktig del i skaboardåkandet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.