Innan jag ens blir klar med ett projekt, börjar jag förbereda 3 nya projekt, för det finns alltid saker att förbättra, hur håller ni ordning på allt?:rofl:
 
MrJay
Ganska enkelt Jesper, ta dig inte an mer än du vet du klarar av. Man skall kunna leva också och se barnen växa.. ;)

Är det ett viktigt projekt brukar vi vara flera som fixar.
 
Du har nog lösningen själv. Börja inte med nästa projekt förrän nästa är färdigt... möjligen kan man hålla två projekt igång, men sen finns det nog sällan någon vinst i att sprida ut sin energi och tid över fler saker.
Är det riktiga långkörarprojekt, typ gräva ur källaren eller liknande du kan stänga en dörr till så kan det väl få gå på sparlåga länge, men projekt som pågår där du eller familjen lever bör väl avslutas så fort som möjligt.
 
F fredrik.johansson skrev:
Du har nog lösningen själv. Börja inte med nästa projekt förrän nästa är färdigt... möjligen kan man hålla två projekt igång, men sen finns det nog sällan någon vinst i att sprida ut sin energi och tid över fler saker.
Är det riktiga långkörarprojekt, typ gräva ur källaren eller liknande du kan stänga en dörr till så kan det väl få gå på sparlåga länge, men projekt som pågår där du eller familjen lever bör väl avslutas så fort som möjligt.
Provar på det, 1 projekt, max 2 åt gången.
Det är ibland grejer jag saknar, verktyg, instrument, varav jag sätter igång nya. Den viktigaste, brunn, är nu i sitt sista skede efter 13 månader av sporadiskt jobb.
 
Ibland är det lättare sagt än gjort att begränsa sig. Vissa projekt följer av andra.

Själv sitter jag och behöver göra ljusbrunnar till några källarfönster för att kunna stenlägga som återställning eftersom jag grävt fram och fixat bakfallet på avloppet när vi ändå hade hyrt minigrävare för att gräva ner vattenslang tvärs över tomten. :sweat:

Men jag har börjat se ljuset i tunneln, just nu avverkar jag fler moment än jag startar.

Tror det viktiga är att lära sig säga stopp till sig själv, inse att vissa saker är bra nog som de är, eller att de inte måste bli perfekta när man bygger själv. :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.