Hej! Jag har lite lampor och hyllor som jag vill fästa på väggen. Jag har en regelsökare från biltema men jag är inte helt nöjd med den. Den ger starka utslag för el där jag vet att det inte är någon, som dörrar och kakelugn och ibland ger den inte lika starka signaler där det finns el. Den kan också ändra sig, jag satte upp en hylla på ett ställe han sa inte fanns någon el. När jag scannade om området igen för att flytta hyllan så gav han utslag för ström.

Finns det en bättre? Eller är alla regelsökare osäkra på detta sätt?

Och för att jag är lite paranoid, om jag skulle ha borrat i en elkabel, hade jag märkt det då? Jag antar jag skulle göra det men jag är inte så bra på sånt här så det är bäst att fråga.
 
Dom billiga regelsökarna är precis värdelösa, dom gissar lika bra som vem som helst.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Dom billiga regelsökarna är precis värdelösa, dom gissar lika bra som vem som helst.
Kan du tipsa om en modell som du vet fungerar bra?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Dom billiga regelsökarna är precis värdelösa, dom gissar lika bra som vem som helst.
Tycker när jag frågat runt att det verkar som om regelsökare inte är mer pålitliga än att knacka med handen.
 
Bosch wall scanner D-tect 150. Hyr en för dom kostar en del.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.