A
finns inte både och och din har det inte
men du har en funktion där man kan hälla vatten i en skål inne i ugnen och ett separat element till denna skål men kalla det ånga......
 
electroluxaren skrev:
finns inte både och och din har det inte
men du har en funktion där man kan hälla vatten i en skål inne i ugnen och ett separat element till denna skål men kalla det ånga......
Haha jo jag håller med, men det hindrar uppenbarligen inte Elux från att kalla den för ångugn :) Nåja, det där verkar ju iallafall vara den ugn som trådskaparen har.
 
T TowaTei skrev:
det hindrar uppenbarligen inte Elux från att kalla den för ångugn
Den stora skillnaden är att en ångugn har större noggrannhet i temperaturstyrningen. Temperaturskalan brukar gå i steg om 1 grad, medan ångassisterade har steg om 10 grader. Okej kokplattan kanske inte är lika exakt som en pumpdriven ånggenerator, men för brödbak och tillagning av kött och enklare grönsaksrätter märks ingen skillnad.
Jag tycker att kokplattans största nackdel är att ugnen dräller mer vatten.
 
Är väl en allmän villfarelse att Electrolux/Husqvarna är märken med kvalitet.

Det är modeller som är "bättre budget" men ofta försöker ta betalt för mycket mer än av vad de klarar av.

När jag köpt vitvaror och tittat på pris/prestanda/funktioner har de fallit bort väldigt tidigt.

De är väl dessutom rätt kända för att ha stora kvalitetsproblem med många garantiärenden (jämfört med konkurrenterna).

Med risk för att kränka de som gillar det märket på gamla meriter :)
 
arneri68 arneri68 skrev:
...

Varmluftläget ger väl alltid lite ojämnare värme? Pajen på bilden ser dock väldigt ojämnt gräddad. Blir kanske bättre utan fläkt?
Va??
Rätta mig om jag har fel, men själva poängen med varmluftsugn är väl att få jämn värme genom att luften i ugnen cirkulerar och sprider värmen bättre?

Vi har också en Husqvarna varmluftsugn med ojämn värme på samma sätt som trådskaparen visar.
Borde finnas ugnsfabrikanter som har lyckats bättre.
 
Redigerat:
A
ja rational är helt suveräna
 
electroluxaren skrev:
okay nu säger du att du har en ång-ugn men modellen är ju en pyrolys-ugn??? utan ånga!
Jag ger upp.
Man kan baka med ånga.
Rengöring med pyrolys.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.