En bostad är ett utrymme avsett att bo i. Bostaden tillhör den som bor där oavsett vem som äger fastigheten/lägenheten.
 
Är min sommarstuga en bostad, jag bor där ju bara ibland? Min son bor också där ibland, är det hans bostad också? Har han två bostäder?
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Är min sommarstuga en bostad, jag bor där ju bara ibland? Min son bor också där ibland, är det hans bostad också? Har han två bostäder?
Den som bor någon stans (är skriven) har sin bostad där.

Om ingen är skriven så är det den privatperson som äger som har bostad där.

Dvs din sommarstuga är ingen skriven på så därför är det din bostad då du äger den.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Så där man är skriven bor man? Gäller ju inte skattemässigt, där gäller att man bor och skattar där man tillbringar huvuddelen av sin tid.
 
Ja, det är där du ska vara skriven.
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
N
Disneygrisen Disneygrisen skrev:
Så om de köper en list för 100 kr så ska jag betala 110 kr? Aldrig varit med om det vid tidigare jobb därför jag reagerade.
Det där skulle jag kolla upp mer noga. En del företag har ju som affärside att sälja material med 250% påslag, till just hantverkare, som sedan får en "kick-back" i slutet av året i form av en fin resa eller stor fest.

Skulle se till att specifiera vart material får inhandlas, t.ex. Bauhaus.
 
N Namnet skrev:
Det där skulle jag kolla upp mer noga. En del företag har ju som affärside att sälja material med 250% påslag, till just hantverkare, som sedan får en "kick-back" i slutet av året i form av en fin resa eller stor fest.

Skulle se till att specifiera vart material får inhandlas, t.ex. Bauhaus.
Okej, tror att mycket blir från XLBygg och Bauhaus, men så länge jag inte behöver betala mer än vad det kostar om jag själv köper det från t.ex Bauhaus så kommer jag inte klaga.

Men ska definitivt kolla med byggaren. Tack för upplysningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.