Efter att ha sökt runt en stund utan att hitta svar kommer här en fråga:

Har precis fått en liten utbyggnad (6kvm) ”vädertät” i fritidshuset. Planerar nu för värme och golv mm. Golvet består nu av gjuten betongplatta, på den tänker jag någon form av reflekterande folie (tips?) för att reflektera värmen uppåt. Är inne på att använda danfoss ec dry 55 golvvärme på den och trägolv som ytskikt. Plast under folien?

Låter det vettigt eller missar jag något?
Tacksam för tips och råd!
 
Kolla Ebisol isolering från Ebeco
 
Tackar! Ebeco hade ett golvvärmekit (ebeco foil) med ungefär samma egenskaper. Dem hade även beskrivningar för hur det ska installeras, gjorde som beskrivningen där visade, vart nog bra! Satte även Ebisol på plattan för extra isolering även om mitt golvvärmekit hade isolering inbyggt, passade bra med höjden också så varför inte :)
 
Körde du med Ebeco Foil kit också? Funderar själv på att använda det.
 
Med facit i hand så hade jag nog valt Ebeco foil. Dels för att hornbach hade det hemma men mest för att det verkar ännu smidigare och nog skulle ligga bättre under ett relativt tunnt trägolv. Jag valde danfoss ec dry, det levereras på rulle ingjutet i gummiliknande vilket gör det ganska bångstyrigt, fjädrar nästan onormalt mycket också. Doch riktigt smidigt att montera i övrigt!
 
Ok, tack! Ska prova med Ebeco
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.