Hej, när jag ska dra igång ett program så står den o tömningssurrar, indikatorn för tömning lyser oxå , sen går maskinen direkt tid 0,00 Samt att temp inställningen går till*
Verkar inte som den tar in vatten heller,,
Kommer inte upp något felmeddelande eller så,
Kollat alla filter o tömningsbladen roterar Mm
Nån som har nån idé??
 
A
Indikator för tömning?
 
Ja eller vad man ska kalla den, drain symbolen,,
 
Fel av mig , när jag försöker starta ett program så går tempväljaren direkt ner till * tömningssymbolen visas samtidigt som den surrar för att sedan bara visa 0.00 på display
 
Provade att nå service menyn eller vad man ska kalla den , o får där e41 o e43 på typ alla lägen,
Maskinen var strömlös helt plötsligt häromdan o säkringen hade gått
 
electroluxaren skrev:
Indikator för tömning?
electroluxaren skrev:
Indikator för tömning?
Får upp e43 o e41 när jag kör felsöknings menyn eller vad den kallas för, vill minnas att säkringen gick, alltså bara den till denna maskin för nån dag sen,
 
A
Lucklåsfel då
 
A
Tömning symbolen finns bara på programvredet och det rör sig inte av sig själv.
Så vad är tömnings symbolen
 
electroluxaren skrev:
Tömning symbolen finns bara på programvredet och det rör sig inte av sig själv.
Så vad är tömnings symbolen
Drain borde översättas till tömning??
Den symbolen finns i displayen,
 
electroluxaren skrev:
Lucklåsfel då
Jo det har jag förstått, upplevde det som konstigt bara att säkringen gått, tyckte oxå att första gången jag gick igenom felkods listan med vredet så dök inte lucklåsfeletnupp,, nu kommer det på första knäppet när man går i listan eller vad man ska säga,,
Det kommer inte upp något felmeddelande när man sätter på ett program utan bara när man kör den specifika felsökningsgrejen delat/play inne o sen vrida programratt,,
Kan man nolla den på något sätt??
Har skruvat isär låset mm o kollat kan man se något fel visuellt?? Eller kan det vara i elektroniken ,, tack rolle
 
R Rollelås skrev:
Drain borde översättas till tömning??
Den symbolen finns i displayen,
 
  • Display på tvättmaskin visar programtid på 2 timmar och symboler för tvätt och sköljning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
R Rollelås skrev:
[/QUOTE
Aha du har den displayen.
 
A
R Rollelås skrev:
Jo det har jag förstått, upplevde det som konstigt bara att säkringen gått, tyckte oxå att första gången jag gick igenom felkods listan med vredet så dök inte lucklåsfeletnupp,, nu kommer det på första knäppet när man går i listan eller vad man ska säga,,
Det kommer inte upp något felmeddelande när man sätter på ett program utan bara när man kör den specifika felsökningsgrejen delat/play inne o sen vrida programratt,,
Kan man nolla den på något sätt??
Har skruvat isär låset mm o kollat kan man se något fel visuellt?? Eller kan det vara i elektroniken ,, tack rolle
Låset är inte bränt då? Eller anslutningen?
 
electroluxaren skrev:
Låset är inte bränt då? Eller anslutningen?
Tyckte det iof såg lite småbränt vid 2 sladdar i kontaktstycket men inte så jag reagerade nämnvärt men jag är ju noob så det skriker om det , kan skruva isär det igen o fota,, men vad byter man då? Sladd eller bara låsmodul?
Tack Rolle
 
A
Både och!
Plus ev kretskort och all övrig elektronik.
En del av dessa maskiner (före din) gick lucklåsen i parti och minut och slog ut all elektronik samtidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.