Vi har köpt ny radhus nyligen och flyttar in snart inom 2 månaderstiden.
Vi kommer byta pappataket, slipa golvet samt måla väggarna och jag vet då inte vad vi ska ta och börja jobba med. Jag tänkte på att börja måla väggarna så sliper vi golven efter att väggarna har torkat, eller vad tycker ni då?

Vi hade tänkt prova slipa golven själva men vi har ladrig gjort den, kollat runt lite på youtube men det verkar vara lite komplicerat med all maskiner man använder och jag rädd om parketgolven blir förstörda med mera, hir hade ni tyckt att vi ska göra? Hyra in några som kan fixa det till oss eller ska vi fixa det på egen hand så sparar vi en hel del till något annat.

Alla tips tas emot :)...
 
Börja med taket, om det nu behövs.
Måla väggarna, sedan behöver ni inte täcka golven om ni skulle spilla lite färg på dom.
Väggar behöver ju inte torka i evigheter efter målning, räcker väl med en dag eller två :)
 
  • Gilla
Fatouosh
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Börja med taket, om det nu behövs.
Måla väggarna, sedan behöver ni inte täcka golven om ni skulle spilla lite färg på dom.
Väggar behöver ju inte torka i evigheter efter målning, räcker väl med en dag eller två :)
Papptaket behöver bytas ut snart inte mer än 1 år så tror vi fixar det redan nu så slipper vi läckage med mera framöver, tror vi får göra som du skrev. Nu vet jag inte hur priserna ligger på alla dessa delar för taket och golvet, måla behöver inga problem med de restande är lite krångliga att hitta till.
 
Ett papptak kan du lägga själv.
T.ex Byggmax har papp som lämpar sig för att göra det själv.
https://www.byggmax.se/ytpapp-glaciär-3-kristallsvart-p17281
Det lägger du själv limmar och skruvar fast enligt anvisning, går inte att misslyckas med om du inte är helt befriad från lite händighet, me det bör man inte vara som husägare,
 
GoC GoC skrev:
Ett papptak kan du lägga själv.
T.ex Byggmax har papp som lämpar sig för att göra det själv.
[länk]
Det lägger du själv limmar och skruvar fast enligt anvisning, går inte att misslyckas med om du inte är helt befriad från lite händighet, me det bör man inte vara som husägare,
Vi har aldrig gjort det själv och vi vill inte riskera Taket med läckage när vi är inne i höst med regn eller snö med mera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.