Håller med Sweli.
Inte en krona i skillnad på kost/m2 mellan vår leverantörs egna hus jämfört med den ritning vi lämnade in och har beställt.

De tjänar nog med kosing ändå.
 
Tack Edvin, jag började att tro att jag räknade fel ;D ;D
 
Sweli skrev:
Tack Edvin, jag började att tro att jag räknade fel  ;D ;D
Vårt egenhändigt ritade hus kommer att kosta en bra bit mindre än motsvarande kataloghus från Myresjöhus men det bevisar ingenting tycker jag.

Sedan har jag väldigt svårt att tro att du skulle få 50 m2 extra för noll kronor. Då jämför du inte två likvärdiga hus. Det är nog trots allt så att du räknat fel.
 
General Failure skrev:
Vårt egenhändigt ritade hus kommer att kosta en bra bit mindre än motsvarande kataloghus från Myresjöhus men det bevisar ingenting tycker jag.

Sedan har jag väldigt svårt att tro att du skulle få 50 m2 extra för noll kronor.  Då jämför du inte två likvärdiga hus. Det är nog trots allt så att du räknat fel.
GF det säger du själv att erat hus kommer att kosta en bra bit mindre än motsvarande kataloghus.

Det är precis vad jag jämförde med.
Om ett kataloghus med X m2 kostar X kronor = m2 pris.
Vårt hus X m2 kostar X kronor = m2 pris

Vem är den som inte kan räkna ?? ;D
 
Sweli skrev:
Vem är den som inte kan räkna ?? ;D
Naturligtvis har du rätt om man bara tittar på pengar och boyta. Jag menar att om det är så stora skillnader på kvadratmeterkostnaden så är det även stora skillnader på husen som du jämför med varandra.



Puh. Snart är stafettpinnen din :)
 
When Gods doesn't agree it kan only be hell, I think we drop it ;D ;D
 
Hej Per L.!

När du säger "jag tillverkar" menar du då att du producerar väggar åt småhus byggare?

Vad menar du med "ny typ av lättbetong"?

Är du ensam eller jobbar du åt något företag?

K-värde?

Är väggelementen nätade för att underlätta kommande putsning?

Mvh Stefan  :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.