Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Har du tänkt göra hela jobbet själv eller leja bort? Om du tänkt göra det själv, hur värderar du din tid?
Leja bort till nån som kan :)
 
R RoBo skrev:
Varför inte köpa ett hus som passar soffan. :rofl:
Det är lite åt det hållet jag vill göra, fast jag bygger om huset för att passa soffan
 
C C.Lundin skrev:
Jag vet, men det var inte det jag pratade om. Du borde se över allt. D.v.s. placering av TV, soffa o.s.v. Oavsett om du byter plats på dörren eller inte så blir det svårt att passa in soffan så som du tänkt det.
Varför skulle det bli svårt?
Som det är nu kommer soffan att täcka 1/3-del av altandörren
 
Flytta in och känn dig för först. Kanske vill du fixa en större öppning till altanen (dubbeldörr alt skjutdörrsparti)?
 
  • Gilla
Mantas6
  • Laddar…
Myrstacken Myrstacken skrev:
Jag bytte plats på min altandörr och ett fönster för 10k
Tackar!
10K låter som en överkomlig som start
 
Hej Alla,

Stort tack för alla svar på mitt första inlägg på denna sidan (lär bli många fler när man blir husägare efter semestern)
Har nu fått bra input och en cirka-summa att utgå ifrån. Kommer lära mig sjukt mycket om hus :)

Allt från att det kan tyckas ogenomtänkt till bygglov, "tuta och kör" samt alla råd och ifrågasättanden.
Det får en att tänka till en extra gång oavsett om man kör vidare eller hittar annan lösning.

Ha en go semester
 
richardtenggren
Man behöver inte ha alla möbler uppskjutna mot väggarna, detta fenomen är väl dock typiskt svenskt. Det självklara borde vara att som nämnt ovan flytta ut soffan en bit från fönsterväggen :)
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
E
M Mantas6 skrev:
Har med mina begränsade färdigheter ritat upp en icke skalenlig skiss med cirkamått.
Vill alltså byta plats på rödfärgat fönster med altandörr.
Kan i värsta fall ha den längre soffdelen mot väggen men då hamnar fler platser snett mot TV/Filmduk.
funkar det inte att bara vrida soffan och ställa den i nästa hörn, och köra tv/filmduk mellan dörren och kaminen? Ger dessutom möjligheten att se ut genom fönsterna från soffan..
 
Fulkemisten
En intressant detalj i sammanhanget är att jag faktiskt slutade slötitta på tv när jag köpte hus (ett renoveringsobjekt). Det kan vara filmduken som är onödig? ;)
 
  • Gilla
Mantas6
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.