Jag har anlitat en målare som ska måla om ett par sovrum hemma. Vederbörande har skrutit med att han inte behöver varken tejpa lister eller lägga papp/plast på golvet eftersom han inte spiller. Efter att idag ha målat ett rum finns det fläckar på laminatgolvet, vilket är lite irriterande eftersom jag skaffat både papprulle och plastrulle inför måleriet.

Min fråga - hur lätt är det att ta bort stänk av vattenbaserad färg på laminatgolv, är detta en storm i ett vattenglas eller behöver jag ta ett seriös snack med målaren kring återställande av golvet?
 
Skrapa försiktigt med ett rakblad.
 
Normalt så är de flesta former av vattenbaserad färg lätt att skrapa bort när det har torkat, men det var sannerligen inget proffs till målare ni haft på besök! Ingen golvtäckning?? Se till att han fixar upp efter sig innan ni betalar..
 
Tack för snabb feedback. Det var detta jag behövde till imorgon.

Imorgon ska målaren få städa upp efter sig och repar han golvet när han tar bort färgen får han fixa golvet också. Vill han måla mera får han vackert tejpa och lägga papp.
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Det är rätt, buss på honom bara. :D
 
Stickan56
B Beape skrev:
Imorgon ska målaren få städa upp efter sig och repar han golvet när han tar bort färgen får han fixa golvet också.
Ja, han får väl måla det också då. :cool:

Stickan
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Snickarna brukar kalla mig feg när jag täcker golvet innnan målning på jobbet:D
 
Stickan56
I Interista88 skrev:
Snickarna brukar kalla mig feg när jag täcker golvet innnan målning på jobbet:D
Jag skulle kalla dig "smart".

Stickan
 
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.