Vår tvättmaskin och torktumlare börjar sjunga på sista versen så ersättare behöver införskaffas. Men detta är en djungel. Om man tittar på maskiner för 7-9000kr/st, vad skulle ni rekommendera?

Vad för funktioner är "ett måste"?
 
P packel skrev:
Vad för funktioner är "ett måste"?
I-dos, helt enkelt ett måste.
 
  • Gilla
packel
  • Laddar…
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Tack för svaren!

Ska kolla upp maskinerna.
 
Håller med ovan. Köp Bosch och maskin med i-dos. Också smidigt att kunna koppla torktumlare direkt till avloppet.
 
A
Vad har du idag.?
 
Finns det idos maskiner som har behållare för kulör och vittvättmedel?
 
electroluxaren skrev:
Vad har du idag.?
Vi har idag Electrolux-maskiner som förmodligen börjar närma sig 8 årsåldern. Torktumlaren låter om bara den och har gjort så i några år nu, tidigare var det ett remhjul som muttern ätit sig igenom men nu vet jag inte. Tvättmaskinen har också börjat låta mer, trumman snurrar inte lätt längre.

Med småbarn så körs maskinerna ofta så det är klart att de har slitits på rätt mycket. Kan egentligen inte nämna någon specifik funktion mer än avloppskoppling på torktumlaren som vi har idag.
 
F falkn skrev:
Håller med ovan. Köp Bosch och maskin med i-dos. Också smidigt att kunna koppla torktumlare direkt till avloppet.
Ja avloppskopplingen är ett måste, har det idag. i-dos verkar trevligt, det får nog vara ett krav.
 
A
aha
ja då är det dax
torbenos förslag skulle jag gå på
 
Jag köpte ett liknande paket, dock utan i-dos eftersom jag fick många hintar om att det var ”mycket strul” med doseringen som kladdade ihop av allt tvättmedel. Skröna eller inte har jag ingen aning om.

Däremot blev jag lite förundrad över att belysning saknas i den här prisklassen, speciellt i torktumlaren. Det hade vi t.o.m. i torken hemma på 90-talet.
Åtminstone jag har fler än två gånger varit och försökt rota fram matchande strumpor i tumlaren några minuter sen till jobbet. I mörker!
Det gamla mielekitet jag ersatte hade belysning också i tvätten, men där ser jag inte så stort behov egentligen.
 
Belysning känner jag är en "nice to have" men absolut inget måste. Wifi-koppling hade varit skoj men mest pga teknikintresset, men ser egentligen inte behovet så länge som tvättmaskinen har fördröjd start.
 
P packel skrev:
Belysning känner jag är en "nice to have" men absolut inget måste. Wifi-koppling hade varit skoj men mest pga teknikintresset, men ser egentligen inte behovet så länge som tvättmaskinen har fördröjd start.
Wifikopplingen gör att man får veta när maskinen är klar, och med iftt kan man logga hur ofta man tvättar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.