Heij83
Helt sjukt att man fått tillåtelse att bygga det huset där!

Då ser man hur godtyckligt det kan vara från kommun till kommun. Vi fick inte utanför detaljplan bygga en villa där fönstren på ovanvåning och nedervåning inte gick i linje, det var inte estetiskt.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Är inte färgen för att inte volymen uppåt ska vara så påtaglig?
Jag vet inte det. De lyckas inte dölja volymen speciellt bra i vilket fall. Om man tittar på bilderna så ser det ut som någon har photoshoppat in det.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
L lordi skrev:
Jag vet inte det. De lyckas inte dölja volymen speciellt bra i vilket fall. Om man tittar på bilderna så ser det ut som någon har photoshoppat in det.
Trodde också att det var något photoshoppat när jag såg bilden. Huset passade inte in, var anskrämligt fult och borde inte få stå där det står.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Stefflo Stefflo skrev:
Trodde också att det var något photoshoppat när jag såg bilden. Huset passade inte in, var anskrämligt fult och borde inte få stå där det står.
Jag håller helt enkelt inte med. Det ser rätt coolt ut insprängt sådär mellan två hus. Kontrasten mellan nytt och gammalt är intressant.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
Excel
Ser ut som grabbarna spelat lite för mycket Minecraft. Såklart vill de bygga ett hus så de får lite uppståndelse kring deras arkitektur.

Passar det in: Nej
Är det unikt: Nej
 
  • Gilla
Nick&Wald och 2 till
  • Laddar…
Borde inte en massa snö trilla in, när nu dörren öppnas inåt ? Fast dom måste kanske inte öppna altandörren vintertid :D
 
Stackars grannar som får leva med det där, tycker inte det passar in bland så gamla fina hus. Ungefär som att ge bygglov till en skyskrapa på Drottningholms slottets gård.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
A
Jag tycker att det var ett läckert inslag, ger nästan en illusion av att det inte finns något hus där...
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Fy helvete vad illa det ser ut !
 
  • Gilla
Nick&Wald och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det nya inslaget gör att det gamla i stadsbilden förstärks. Tycker det är snyggt. Undra förresten hur gatan ser ut idag, artikeln är ungefär tio år gammal.
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det verkar se likadant ut: [länk]
Funderar ni på att köpa ;)
 
jag tycker det är smart att maximera boytan. vitt är lite tråkigt, hade varit kul om de målat med typ "go away green", då kanske man inte sett huset ; )
 
Att provocera är lätt. Att bygga snyggt är uppenbart svårare.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Det här huset återspeglar tiden när det byggdes. Ingen falsk kuliss som försöker vara nåt annat än det är. Jättehäftigt och snyggt! Har sett det i verkligheten och tycker det passar fint in i staden. Landskrona har fått ett bra tillskott.
 
  • Gilla
Blåsalvia och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.