Hej,

Jag har precis köpt mig en Sjötomt i Stockholm, det kommer, iaf enligt planerna byggas allt från access väg till brygga och bastu under kommande 1-2 åren.

Nu när detta projekt startas inom kort så kommer jag att vilja ha 2 st projekt kameror som tar en bild i timman under dagtid. När jag jobbat på större byggprojekt har detta varit väldigt kul att följa utvecklingen men också att man kan gå tillbaka och identifiera fel eller anledningar till problem längs vägen.

kamerorna önskas sitta på master om ca 10-12 meter och vara vädertåliga i kyla och värme.

någon som har erfarenheter av time laps kameror som används i svenska klimat?

tack på förhand

mvh
 
Har använt Axis kameror som har massor av alternativ för att ta och skicka upp bilder. Men för utomhusbruk så är de ganska kostsamma.
Har också använt nån billigare Dlink-kamera där jag låtit en liten dator hämta bilderna med GET/WGET och spara dem.
 
B Bergsmannen skrev:
Har använt Axis kameror som har massor av alternativ för att ta och skicka upp bilder. Men för utomhusbruk så är de ganska kostsamma.
Har också använt nån billigare Dlink-kamera där jag låtit en liten dator hämta bilderna med GET/WGET och spara dem.
Tack,

smart idé med övervakningskameror, Googlat lite nu och både prisbilden och funktion ser ut att bli bättre än vad jag använt tidigare. Blev ett litet ”klia sig i huvudet” moment, att jag inte har tänkt på denna lösning tidigare! Ser ut att vara väldigt mycket enklare och bättre än Tidigare lösningar :)

Mvh
 
När vi anlade poolen så använde vi Olympus vattentäta äventyrskameror i time lapse läge. Problemet med dem är att (åtminstone de vi har med några år på nacken) de inte accepterar extern matning. Minneskort blir ju fulla också.

Bilderna blev bra.

Skulle definitivt rekommendera en lösning med övervakningskameror i stället för ett längre projekt. Något att tänka på är att om inte masterna är riktigt rejäla doningar så kommer det att svaja en del så högt upp så du kommer förmodligen inte få den perfekta timelapse effekten.
 
F fredl skrev:
När vi anlade poolen så använde vi Olympus vattentäta äventyrskameror i time lapse läge. Problemet med dem är att (åtminstone de vi har med några år på nacken) de inte accepterar extern matning. Minneskort blir ju fulla också.

Bilderna blev bra.

Skulle definitivt rekommendera en lösning med övervakningskameror i stället för ett längre projekt. Något att tänka på är att om inte masterna är riktigt rejäla doningar så kommer det att svaja en del så högt upp så du kommer förmodligen inte få den perfekta timelapse effekten.
Ja det blir att testa lite först och se hur masterna tar vinden, får kanske bli Halva höjden på masterna för att bilderna ska bli bra. Jag tror du har helt rätt att det kan svaja lite för mycket.

tittat på sånna där stativ man bygger ljus på scen med, 3 stavar som sitter svetsat i ett triangel mönster, dom borde bli stumma, men inte på mera än 5 meter vad jag kan läsa mig till.

tack

mvh
 
  • Gilla
fredl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.