Jag vill måla altanen med mörk brun färg, men fasaden är målat röd och fönsterna är vitt.

Jag funderar om det blir fint?

Tack på förhand!
 
  • Obehandlad trädäck bredvid en röd fasad med vita fönsterramar och en ytterdörr, fråga om att måla altanen mörkbrun.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obehandlad träaltan framför en stor klippa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Näääj, inte måla. Blir snyggt ett år eller två sen lossnar pigment/färg och ett j-vla jobb att slipa och måla igen...
 
Håller med, måla inte, du skapar bara en massa jobb i framtiden. Ev olja in det då och då
 
  • Gilla
Nimo17
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Näääj, inte måla. Blir snyggt ett år eller två sen lossnar pigment/färg och ett j-vla jobb att slipa och måla igen...
Tack för ditt svar!

Jag har köpt färgen från BAUHAUS och den är oljebaserad färg. Säljaren sa att det blir fint och behöver att måla om efter 3 år?
 
Vilken färg ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilken färg ?
Den är en mörk brun. Bifogat en bild
 
  • Hink med mörk brun Butinox Terrassebeis inne i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nimo17 skrev:
den är oljebaserad färg
Den är vattenbaserad.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Den är vattenbaserad.
Jag hade fel. Det stämmer, tycker du annorlunda nu?
 
Vi har kört en liknande på jobbet och det vart rätt ok, skulle inte säga tre år kanske men två va det nog innan vi fick göra om.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vi har kört en liknande på jobbet och det vart rätt ok, skulle inte säga tre år kanske men två va det nog innan vi fick göra om.
Tack för ditt svar men att göra om betyder bara att måla igen och inte att man måste slipa och rengöra?
 
Bara målade på.
 
  • Gilla
Nimo17
  • Laddar…
Den är säkert OK. Men var beredd på att tvätta och olja om ganska ofta som sagt...
 
  • Gilla
Nimo17
  • Laddar…
Finns olja som man kan blanda färgpiggment i.
 
  • Gilla
Nimo17
  • Laddar…
Vårt altangolv är målat väldigt mörkt, nästan svart. Det blir väääldigt varmt i solen. Riktigt dumt. Så se till att det inte är för mörk färg.
 
  • Gilla
Nimo17
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.