Hej
Är det någon som nyligen har glasat in sin balkong och vill dela med sig av priser, erfarenheter av hantverkare, materiel, och fabrikat.
tacksam för all information
Vår balkong är ca 2,5 x 4,0 m och skall glasas på 2 sidor, tak utgjörs av balkongen ovanför.
Vi har fått ett pris på ca 48 000 kr inklusive arbete ( ca 13 000 kr är rot avdragbart).
Fabrikat Lumon
Är detta ett normalt pris?
 
J
Jag vet var du kan vända dig. Sök på ****** där har du bra priser på inglasningar. Senaste finishen med mycket fina detaljer dem gör snygga jobb också . motsvarande inglasninge 2x4,5 kan du få för ca 41 000:-


hälsningar Johannes
 
Redigerat av moderator:
Fick min balkong inglasad i höstas av Lumon till ungefär det pris trådskaparen nämner! Men är en inglasning i en brf avdragsgill enl ROT??
 
J
inglasningar är inte rot-avdragbar sorligt nog.

mvh Johannes
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi glasade (Leverantör som Mr77 nämnde) in vår balkong upptill på radhuset 2006. Då kostade det 25 Tsek. 5,8 x 1,3m fördelat på 8 glas.
Ligger i söderläge och blir smällvarmt på sommaren med stängda fönster. Å andra sidan med sk. vinterlister emellan glasen får vi en temperaturökning vintertid på balkongen på ca. 5 grader mot utetemp. Det ger oss ett behagligt klimat plus att vi slipper löv och skråp på balkongen.
Det var lite tjafs med installation som till slut rätade upp sig.
 
Å andra sidan med sk. vinterlister emellan glasen får vi en temperaturökning vintertid på balkongen på ca. 5 grader mot utetemp.
 
hnoor0055 skrev:
Å andra sidan med sk. vinterlister emellan glasen får vi en temperaturökning vintertid på balkongen på ca. 5 grader mot utetemp.
Bra trådlyft. Inte en chans att plastlisterna mellan glasen ökar tempen på balkongen med 5+ om inte man har balkongdörren öppen hela tiden förstås..

Mvh fremax
 
M MrSeventyseven skrev:
Hej
Är det någon som nyligen har glasat in sin balkong och vill dela med sig av priser, erfarenheter av hantverkare, materiel, och fabrikat.
tacksam för all information
Vår balkong är ca 2,5 x 4,0 m och skall glasas på 2 sidor, tak utgjörs av balkongen ovanför.
Vi har fått ett pris på ca 48 000 kr inklusive arbete ( ca 13 000 kr är rot avdragbart).
Fabrikat Lumon
Är detta ett normalt pris?

Oh herregud vilket billigt pris du fått! Jag har fått en offert på samma balkong med bara några cm större för 135.000 kr. vilket företag fick du de priset ifrån?
 
Dona Dona skrev:
Oh herregud vilket billigt pris du fått! Jag har fått en offert på samma balkong med bara några cm större för 135.000 kr. vilket företag fick du de priset ifrån?
Detta pris är från 2009.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.