Hej all kunniga! Jag ska lägga golvspån som det senare med professionell hand (alltså inte min) ska läggas en linoleummatta på. Verkar som att lim och skruv är det som gäller, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna köra lite, eller många, tunna dyckert i reglarna istället för att skruva. Någon som kan upplysa mig om varför min idé inte funkar? Det är ju standard inom finsnickeri att man limmar och trycker dit lite tunna dyckert.
 
Claes Sörmland
jonmo jonmo skrev:
Hej all kunniga! Jag ska lägga golvspån som det senare med professionell hand (alltså inte min) ska läggas en linoleummatta på. Verkar som att lim och skruv är det som gäller, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna köra lite, eller många, tunna dyckert i reglarna istället för att skruva. Någon som kan upplysa mig om varför min idé inte funkar? Det är ju standard inom finsnickeri att man limmar och trycker dit lite tunna dyckert.
Det var standard förr att spika spångolv. Knarrar fint med åren.
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Hos oss var det gjort så och jag håller på att försöka åtgärda det otroligt störande knarret nu... Limma och skruva!! krysskolva om det är längre spann. Allt jobb som läggs ner är värt det, tro mig.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Bra svar! Det blir skruv helt klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.