Står inför ett större EPS-betong projekt. Totalt rör det sig om 4.2 m3 EPS som ska ut. Har mailat/ringt mängder med företag för hjälp men ännu inte fått napp. Skulle vilja få tag på någon med spackelpump så vi kan pumpa ut det. Står nu inför valet att blanda det själv.... 100 säckar blir det.. :)
Så frågan är om någon har gett sig på något sådant här? Dvs blandat denna typ av volymer med visp och fått ett tillfredsställande resultat?
Kan nämna att det är en yta på 60m2 och ska fyllas upp med 7 cm EPS-betong.
Under tiden så fortsätter jag leta hjälp. :)
 
En pall och lite till, runt 20säckbhar jag blandat för hand och det funkar men jag tror inte jag skulle vilja göra x5

Var i landet finns du?

Har du ringt direkt till eps cement
 
Ja de går att köra det för hand men det är inte kul med den mängde ,men eftersom det är så "pösigt" så kan man efterhand man tömt 2-3 säck släta till ytan/höjden eftersom det innte rinner iväg men dock om de är 100 säck rekommenderar ja starkt att va minst 2 ,en som blandar och en som lägger ut de och "kammar" ut de. Antar att de ska flytas eller liknande över sen, jag brukar ställa en laser och sen göra en markering på spackelspaden ja kammar ut de med med rätt höjd så är de smidigt att kolla av så man ligger rätt medans man kammar ut det.
 
nino nino skrev:
En pall och lite till, runt 20säckbhar jag blandat för hand och det funkar men jag tror inte jag skulle vilja göra x5

Var i landet finns du?

Har du ringt direkt till eps cement
Bor i Skåne, inväntar svar från EPS-cement har även försökt få kontakt med Grönlunds som jag vet jobbar med EPS. Diverse byggföretag har jag också pratat med. Har antagligen inte hittat rätt ännu.
Flytspacklingen efteråt är ordnad, förteget som ska göra detta jobbar tyvärr inte pumpning av EPS.
 
P Patzie skrev:
Ja de går att köra det för hand men det är inte kul med den mängde ,men eftersom det är så "pösigt" så kan man efterhand man tömt 2-3 säck släta till ytan/höjden eftersom det innte rinner iväg men dock om de är 100 säck rekommenderar ja starkt att va minst 2 ,en som blandar och en som lägger ut de och "kammar" ut de. Antar att de ska flytas eller liknande över sen, jag brukar ställa en laser och sen göra en markering på spackelspaden ja kammar ut de med med rätt höjd så är de smidigt att kolla av så man ligger rätt medans man kammar ut det.
P Patzie skrev:
Ja de går att köra det för hand men det är inte kul med den mängde ,men eftersom det är så "pösigt" så kan man efterhand man tömt 2-3 säck släta till ytan/höjden eftersom det innte rinner iväg men dock om de är 100 säck rekommenderar ja starkt att va minst 2 ,en som blandar och en som lägger ut de och "kammar" ut de. Antar att de ska flytas eller liknande över sen, jag brukar ställa en laser och sen göra en markering på spackelspaden ja kammar ut de med med rätt höjd så är de smidigt att kolla av så man ligger rätt medans man kammar ut det.
Ja skulle det bli aktuellt så kommer jag inte göra det själv. Får isåfall begära in stora styrkan, 3-4 man totalt :)
 
M MoggeS skrev:
Ja skulle det bli aktuellt så kommer jag inte göra det själv. Får isåfall begära in stora styrkan, 3-4 man totalt :)
Ja ge dig inte in på det själv om det inte är flera rum.
Går väl iof att lägga armering om du gör avslut, lägg i den blöta eps och låt det sticka ut. Så har jag gjort på nåt ställe.

Har för mig att jag räknade runt 10min/säck, men då var det "ställtid inräknad och på ca 20 säck.

Då får nog räkna med iaf 2-3min / säck även om ni är flera, så 5timmar minst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.