Men han är bara 3.:thinking::thinking:
Haja hur duktig han är när han är 5 år och kört maskinen 3 timmar om dagen i ytterligare 2 år :p
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
[länk]
Ja, här står det ju klart och tydligt:
"Barn ska aldrig köra traktor eller andra maskiner."
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Det farligaste man kan göra ä att leva ,leder garanterat till döden
 
  • Gilla
Pippi Viktualia och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Men i en traktor har man väl i alla fall pedaler på golvet? I alla fall i de få traktorer jag har kört.
Det har flera gånger I tråden påpekats att det inte är en traktor utan en grävare (EC290) som inte har pedaler
 
TT4F TT4F skrev:
Det har flera gånger I tråden påpekats att det inte är en traktor utan en grävare (EC290) som inte har pedaler
Inte i Sturmtigers inlägg nr 449 som jag citerade.
 
Staffans2000
H Husbuset skrev:
Ja, här står det ju klart och tydligt:
"Barn ska aldrig köra traktor eller andra maskiner."
Ja, men dåså.

Har en myndighet sagt det. Ja, då är det sant.

Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
Pippi Viktualia och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Inte i Sturmtigers inlägg nr 449 som jag citerade.
kolla #439 - beskriver det bäst

Edit: sorry - förstod nu att du påpekade att en traktor har pedaler. Sorry
 
Redigerat:
Varför hänger folk upp sig på att maskinen väger 30 ton? Jag som kör grävmaskin dagligen kan berätta att det är betydligt lättare att köra en stor maskin än en så kallad motoriserad skyffel på 2 ton. En stor maskin beter sig betydligt lugnare och du får vara bra korkad för att välta den.

Därmed absolut inte sagt att det är okej att det springer andra barn i närheten. Jag ser inga problem att barnet kör om någon håller uppsikt, vilket jag fortfarande tror att någon gör. Hade varit kul att höra hur det gått med TS snack med grannen. För jag antar att man inte ber om åsikter på ett forum och sen bara släpper det.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Varför hänger folk upp sig på att maskinen väger 30 ton? Jag som kör grävmaskin dagligen kan berätta att det är betydligt lättare att köra en stor maskin än en så kallad motoriserad skyffel på 2 ton. En stor maskin beter sig betydligt lugnare och du får vara bra korkad för att välta den.

Därmed absolut inte sagt att det är okej att det springer andra barn i närheten. Jag ser inga problem att barnet kör om någon håller uppsikt, vilket jag fortfarande tror att någon gör. Hade varit kul att höra hur det gått med TS snack med grannen. För jag antar att man inte ber om åsikter på ett forum och sen bara släpper det.
jag har läst hela tråden och tror inte att TS någonsin sagt att det springer andra barn runt grävaren. Jag kan ha fel (orkar inte läsa allt en gång till) men jag tror att det var någon annan som introducerade ”andra lekande barn”

Dock väldigt spänd på en uppdatering av TS
 
TT4F TT4F skrev:
jag har läst hela tråden och tror inte att TS någonsin sagt att det springer andra barn runt grävaren. Jag kan ha fel (orkar inte läsa allt en gång till) men jag tror att det var någon annan som introducerade ”andra lekande barn”

Dock väldigt spänd på en uppdatering av TS
TS är nog fullt upptagen med att bygga en bastant cykelkärra som TS har skapat en annan tråd om i det här forumet om och ber om råd.
Bygga en bastant fraktkärra till cykel.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
L Tommy Lövgren skrev:
TS är nog fullt upptagen med att bygga en bastant cykelkärra som TS har skapat en annan tråd om i det här forumet om och ber om råd.
Bygga en bastant fraktkärra till cykel.
Det hade du faktiskt helt rätt i! Grannarna verkade vara bortresta några dagar och nu har vi åkt tillbaka till stan, delvis just för att jag var sugen på att bygga cykelkärra :)
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
S Stego1 skrev:
Jag begriper inte vad folk hetsar upp sig för. Vad har socialen med detta att göra? Låt dom göra som dom vill med sina barn. Oansvarigt hit och dit. Skulle det vara bättre med en surfplatta eller mobil då? Dessa barn får lära sig verkligheten och inte en uppdiktad sådan på nätet. Jag körde traktor vid 5 till 6 års ålder. Jag blev upplärd av min farbror och han visade var man kunde köra och inte samt hur man skulle köra. Att börja gnägga om konsekvenstänk är bara löjligt. Det finns hur många ungar som helst som inte har något slikt ens uppe i slutet av tonåren när detta verkligen borde vara utvecklat. Låt bondens ungar få leka som dom vill och sköt ert eget liv. Ni verkar inte ha så kul då ni måste lägga er i andras liv. Eller är det den svenska avundsjukan som spökar? Dina barn har väl ingen grävmaskin eller liknande, alltså en riktig? Låt grannen vara.
Det lär vara avundsjukan då TS skrev tidigare att den var uppväxt på gården där detta sker och att det varit arvstvist etc.
 
Otroligt många överbeskyddande människor i denna tråden.
Inte undra på att samhället ser ut som det gör idag.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
larsson r och 5 till
  • Laddar…
TT4F TT4F skrev:
jag har läst hela tråden och tror inte att TS någonsin sagt att det springer andra barn runt grävaren.
Jodå.

A arasmus skrev:
...men det är detta att andra ungar springer runt maskinen som ser så läskigt ut.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jodå.
yep - fel av mig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.