Hej
Vi håller på och bygger pool (Saltsjö-Boo), platta gjuten (4,6x10,4) Nu skall vi köpa Thermoblock.
Här kommer min fråga: Jag har svårt att hitta en leverantör som bara vill/kan leverera bara blocken och önskar tips på leverantörer och gärna prisindikation.
Tack på förhand för input.
Trevlig badsommar (Spöregnar just nu)
 
Kolla in med tillverkare av termoblock. finns flera som gör dom.
 
F
J jonaserik skrev:
Kolla in med tillverkare av termoblock. finns flera som gör dom.
grymt svar. Det är ju exakt lösningen.
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Jag köpte direkt av dorocell när jag byggde. Fick köpa om jag hade noll följdfrågor om poolbygge...
 
O ompalompa skrev:
Fick köpa om jag hade noll följdfrågor om poolbygge...
Jepp troligtvis så har dom avtal om att inte sälja till privatpersoner i poolsammanhang, så TS säg att du ska ha det till ett källarobjekt eller annat som passar.
 
Du går till vilken bygghandel som helst och köper blocken? Eller Energijägarna om det är dorocell du ska ha.

När jag handlade, vilket är ett tag sedan nu, var det inte billigare att handlar i byggaffären än i poolaffären, så då var det enklast att bara ta från ett ställe.

Det jag tycker du ska fundera på är vilka block du köper. När jag byggde 2012 använde man i huvudsak Dorocells block. Då var de rätt mjuka i ytan och man fick kompensera detta med pvc-skivor och annat. Sedan dess tror jag att de flesta poolaffärerna har börjat använda block som är hårdare i ytan där man kan lägga liner direkt på alt med en foam/duk mellan.

Byggde jag idag skulle jag vilja använda hårdare block för att få en enklare konstruktion. Även dorocell kanske har hårdare yta idag, i annat fall skulle jag ta ett annat fabrikat.
 
  • Gilla
Rockaren
  • Laddar…
F
MathiasS MathiasS skrev:
Du går till vilken bygghandel som helst och köper blocken? Eller Energijägarna om det är dorocell du ska ha.

När jag handlade, vilket är ett tag sedan nu, var det inte billigare att handlar i byggaffären än i poolaffären, så då var det enklast att bara ta från ett ställe.

Det jag tycker du ska fundera på är vilka block du köper. När jag byggde 2012 använde man i huvudsak Dorocells block. Då var de rätt mjuka i ytan och man fick kompensera detta med pvc-skivor och annat. Sedan dess tror jag att de flesta poolaffärerna har börjat använda block som är hårdare i ytan där man kan lägga liner direkt på alt med en foam/duk mellan.

Byggde jag idag skulle jag vilja använda hårdare block för att få en enklare konstruktion. Även dorocell kanske har hårdare yta idag, i annat fall skulle jag ta ett annat fabrikat.
här är ett exempel på hårdare insida. https://poolgiganten.se/pool/thermopool/thermoblock-pool/

J
ag har ”vanliga” block men jag tror dom var S150 eller S200 eller nåt sånt. Relativt hårda ändå men man kan trycka en grop i dom. Jag har en foam på ca 6-8mm på väggarna.
 
Japp det där är ett bättre alternativ än dorocellblocken om man inte ändrat cellplasten även i dessa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.