Såg en gammal tråd om kvalité från biltema om nycklar och det men var rätt så gammal tråd nu.
När det gäller elverktyg så har det varit helt ok i alla fall de som jag har köpt.
Har en borrmaskin som jag använder då och då som håller än, gäller även multimaskinen, handfräs och sticksåg.
Eftersom jag använder dessa bara då och då så räknar man ju med att de ska hålla länge (4 året nu)
Det enda som "gick sönder" var skruvdragaren, två av samma modell inom loppet av 4 år, Det som gick sönder var helt enkelt att batterierna inte laddade mer så själva maskinen fungerade men inte batterierna.
Dessa fick dock bekänna färg då jag byggde en hel del när jag flyttade in i huset så ett uterum, sophus och staket.

Nu tänkte man köpa lite mer verktyg och tittade runt lite och hittade en del. Tanken var att ha samma batterier och blev förvånad och glad över att de hade ett system som heter MultiX.

Visst man får vad man betalar för men hur bra elverktyg har biltema idag när det gäller amatörbyggare som en själv?
 
Dom är säkert "okej" och bättre än tidigare. Köper hellre biltema än Black & Decker iallafall
 
  • Gilla
Mr Tool och 1 till
  • Laddar…
Tack för ditt svar.
Är tacksam att de har sådan system även där för ofta är ju batteriet som går sönder först.
 
Vill man framtidssäkra kan det nog vara bra att gå på ett etablerat märke istället typ Ryobi/Skil
 
  • Gilla
roger2011 och 1 till
  • Laddar…
Kloge Kloge skrev:
[länk]

Gäller kanske även batteriverktygen?
Intressant men har dock slängt batterierna.
Dock har jag en elcykel från biltema så det är bra att veta :)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vill man framtidssäkra kan det nog vara bra att gå på ett etablerat märke istället typ Ryobi/Skil
Det stämmer säkert, dock vet man ju heller inte hur lång tid alla märken supportrar en viss "batteri standard"
 
Så är det, men det känns tryggare än biltema/jula/classes egna märken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.