När det gäller behandling av betongplattorna så vet jag att man kan "måla" betong med lasyrlack. Jag har dock aldrig testat själv, så jag vet inte om ytan blir hal eller om lasyrlacken bara absorberas och sätter färg på betongen. Men lasyrlacken finns på små burkar, så kanske kan du testa på någon enstaka platta ex.i kanten av uteplatsen, där du inte riskerar att halka och bryta ben och armar om det nu skulle bli halt...
Jag gissar att du måste satsa på en rejäl skrubbning av plattorna innan du ger dig på någon form av behandling.
 
Förslag.

Byt till ett trädäck på altanen/uteplatsen. Mycket skönare att gå barfota på en solig semsetrmorgon. Detta ger dessutom i bästa fall tillräckligt med sten för att kunna bredda gången med en stenbredd
 
Hur fasen får man loss plattorna ifrån uteplatsen (betongplatta under..)

Mvh
 
Aj fasiken. Jag trodde de var lagda på betongen inte fastgjutna.
 
Jag har en idé. Lägg plattor i en halvcirkel så lättar du upp intrycket. Vi gjorde så i vår trädgård med en rabat innan för plattgången. Om betonplattorna är fastgjutna kan du kanske lägga någon fin singel innanför den nya gången? Helt enkelt täcka dem med diverse sten? Det lättar upp intrycket med en inte helt rak gång. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.