Vi bygger nytt och allt kommer att bli väldigt ljust i huset med stora fönster och ryggåstak, tänkte därför bryta av med mörka golv, vi är inne på trä i vardagsrum, sten i hall samt kök, ungarna får nöja sig med laminat. Var hittar man bra och prisvärda produkter. ::)
 
Jag vet inte om det är detta svaret du vill ha, men Polen har väldigt låga priser på detta, allra helst på klinkers.

 
Har lagt ut fler frågor här och de flesta tipsar just om att handla i Polen m fl. Vet du var jag vänder mig.
 
Jag tror inte de skickar till Sverige, utan du måste förmodligen åka över själv och hämta det du vill ha.

Vi kom själva hem för en vecka sedan efter en resa till Polen där vi bland annat köpte klinkers och klickgolv.

Det finns väldigt mycket att välja på och priserna är väldigt låga, helst på klinkers.

Till garaget köpte vi 60kvm granitkeramik, klinker, för ~39kronor/kvm, och så köpte vi 40kvm klicklaminat för ~40kronor/kvm.
 
Priserna kan vara låga men vad kostade resan ?
Sen beror mycket på vad man kan ta hem.
Vad har man för bil. Kakel och klinkers vägger enormt mycket.
 
Vad är det för tillverkare till granitkeramiken som kostade 39:-/[sup]2[/sup] ? Låter ju nästan FÖR billigt...
 
Sweli skrev:
Priserna kan vara låga men vad kostade resan ?
Sen beror mycket på vad man kan ta hem.
Vad har man för bil. Kakel och klinkers vägger enormt mycket.
Visst, resan kostade runt 5000:- allt som allt, men det tjänade vi in bara på klinkersen, resten som vi köpte gick med "vinst" om jag nu får uttrycka mig så, vi handlade för 28.000:- kronor och jag skulle tro att vi sparade ungefär lika mycket jämfört med om vi skulla handlat i Sverige.
Just klinker och kakel kan ju vara svårt att få med sig stora mängder av just på grund av vikten, men vi körde ner med en folkabuss och den får lastas ganska mycket, en vanlig bil blir det svårt med, då måste man nästan ha släpvagn med sig, alternativt att man ber att få godset nerkört till färjan (på pall) och att det lastas på båten som fraktgods hem till Sverige, kostade runt 300:- per pall för färjefrakten och butiken tar en hundring ungefär för besväret.
 
Vad var det för kvalitet på plattorna då ?
Vattenabsorbtion osv.
 
Granitkeramik i kvalitet 4, (kan vara 5 också, är inte helt säker), vattenabsorbtion max 0,2%.

Hurså?

EDIT: Fabrikatet kan jag ta reda på, men jag har inte plattorna hemma, utan de ligger i sambons föräldrars garage, så det tar ett tag! :p


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.