Hejsan.

Hur svårt är det att ordna så man har en rörelse aktiverad kamera som spelar in?
Hur billigt kan man komma undan med det om man har en dator i anslutning till kameran?

Jag har en Hero 4 sen tidigare, går det att använda den på något sätt?

Ska användas till ett projekt att beräkna medelhastighet på fordon på en 30km/h väg.

Tips på hur man kan göra mottages gärna.
 
B Bzr skrev:
Hejsan.

Hur svårt är det att ordna så man har en rörelse aktiverad kamera som spelar in?
Hur billigt kan man komma undan med det om man har en dator i anslutning till kameran?

Jag har en Hero 4 sen tidigare, går det att använda den på något sätt?

Ska användas till ett projekt att beräkna medelhastighet på fordon på en 30km/h väg.

Tips på hur man kan göra mottages gärna.
Inget svar på din fråga men... är vägen på din tomt eller är det en allmän väg?
Du behöver tillstånd för att filma en allmän väg
 
M MatCan skrev:
Inget svar på din fråga men... är vägen på din tomt eller är det en allmän väg?
Du behöver tillstånd för att filma en allmän väg
Jag är medveten om det, är mer intresserad av hur man gör.
 
G
Ett sätt är att räkna skillnaden i antal pixlar mellan varje bild, och sedan sätta en gräns för att spela in, kan dock vara svårt om t.ex. lite blåst man få många pixlar att ändras när buskar/grenar/gräs svajar.
 
G GargamelSE skrev:
Ett sätt är att räkna skillnaden i antal pixlar mellan varje bild, och sedan sätta en gräns för att spela in, kan dock vara svårt om t.ex. lite blåst man få många pixlar att ändras när buskar/grenar/gräs svajar.
Jo jag har insett att blåst kan ställa till med en hel del, men de videorna kan man sålla ut eller spela in på vindstilla dagar.

Är du haj på det tekniska, kan man koppla gopron till datorn för detta ändamål och vilket program kör man för att få detta att fungera? Eller behöver jag annan utrustning?
 
G
B Bzr skrev:
Jo jag har insett att blåst kan ställa till med en hel del, men de videorna kan man sålla ut eller spela in på vindstilla dagar.

Är du haj på det tekniska, kan man koppla gopron till datorn för detta ändamål och vilket program kör man för att få detta att fungera? Eller behöver jag annan utrustning?
Du får nog leta efter ett färdigt program som kan göra det du vill, om du inte kan programmera själv, alt. dra ut en rörelse-dekare i närheten där du vill filma. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.