Verktygstokig
· Halland
· 7 452 inlägg
Börja med att skriva loss chucken från bakplattan.
Verktygstokig
· Halland
· 7 452 inlägg
Bild från fronten?
Är den skruvad på?
Är den skruvad på?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 856 inlägg
Sätt tillbaka chucken, sätt något sexkantigt i chucken sedan en slående mutterdragare.
Värm gärna på medbringaren utanpå gängorna men inte mer än 100 grader.
Sedan bara ett lycka till.
Protte
Värm gärna på medbringaren utanpå gängorna men inte mer än 100 grader.
Sedan bara ett lycka till.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 17 856 inlägg
Plattan som sitter kvar på axeln bild 2
Det finns en risk att du rycker sönder rotorn inne i motorn, men vad ska man göra när det sitter fast.
För att bättra på oddsen sätt tillbaka slipskivan på andra sidan så hjälper den till att hålla emot.
Titta på gängen som sticker fram ur medbringaren, där BÖR det sitta en vanlig högergänga, dvs du ska dra i vänstervarv.
(andra sidan är gängad åt andra hållet)
Protte
Det finns en risk att du rycker sönder rotorn inne i motorn, men vad ska man göra när det sitter fast.
För att bättra på oddsen sätt tillbaka slipskivan på andra sidan så hjälper den till att hålla emot.
Titta på gängen som sticker fram ur medbringaren, där BÖR det sitta en vanlig högergänga, dvs du ska dra i vänstervarv.
(andra sidan är gängad åt andra hållet)
Protte
Medlem
· Västernorrland
· 10 744 inlägg
Fast chucken är ju lös nu? Sannolikheten att medbringaren skulle passa svarven är väl lika med noll. Då får man nog göra en ny medbringare isåfall. Eller skaffa nån semibearbetat som sedan görs klar för just den där chucken.
Verktygstokig
· Halland
· 7 452 inlägg