I bygger till en liten låda för att få badrum på entréplan, måtten bestäms utifrån att det inte ska förstöra husets känsla allt för mycket utifrån. Vet att det blir trångt men vad tror ni om följande planlösning? Kommoden blir nog en mindre variant än den inritade. Tror vi ev. Vinner några cm. På bredden vilket gör att utrymmet för toan borde närma sig 80cm. När duschdörrarna är utfällda.
 
  • Handritad skiss av ett badrumsplan med måttangivelser, inkluderande duschhörn, handfat och toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det där är väl inte så litet badrum. Det är ju som vårt men vi har en tvättmaskin där också, skillnaden är att vi inte har något fönster utan dörren där du har fönstret.

Det viktiga med toastolen är att mitten av den är 40 cm från väggen på sidan, sen kan den ju vara hur nära en duschdörr som helst. Har du prövat med hur det blir om du byter plats på toastolen och duschen?
Jag tror det fungerar bättre.
Eller för den delen toastolen bredvid kommoden och en långsmal dusch längs bortre kortväggen.
 
Tack för input! Vad tänker du blir bättre av att byta plats på toa och dusch? Jag tänkte att det blir mindre plats att öppna duschväggarna då.. Långsmal dusch har jag funderar på men har egentligen hoppats på att kunna få in ett litet fönster ovanför toan för att bryta den väggen på fasaden så att säga.
 
BirgitS
S Syster.K skrev:
Vad tänker du blir bättre av att byta plats på toa och dusch?
Gott om utrymme framför toan dvs. ingen risk att det känns som att man håller på och går in i kommoden när man reser sig från toan.

S Syster.K skrev:
Jag tänkte att det blir mindre plats att öppna duschväggarna då.
Har du sett duschdörrarna som är vikdörrar, dvs. med ett extra gångjärn på mitten så att man kan vika dem dubbla?
Just avsedda för badrum där det är trångt att öppna dörrarna för att det finns annat som är nära inpå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.