Hej!
Jag bor i ändan av ett radhusområde, som ligger granne med en hyresfastighet. Fastighetsskötarna där har för vana att börja klippa gräset och trimma klockann 6:45 på morgonen. Många gånger ofta med trimmern (som låter mest) först. När jag påpekade om det verkligen var nödvändigt att börja 6:45 så fick jag till svar att "Vår arbetstid är mellan kl. 07-16 och för att hinna med så mycket som möjligt blir det ibland så att man kanske störs av trimmer eller gräsklippare". Kvarten innan 7 vet jag inte vad som hände med den då, men det är väl ganska irrelevant.
Och visst, jag köper att dom har arbetstider att förhålla sig till etc. men är det i regel så svårt att göra något tystare första timmarna på arbetsdagen, som fastighetsskötare? Jag jobbar själv som hantverkare och där vi har en intern policy att i största möjliga mån inte väsnas i lägenheter och radhus förrän efter frukost (dvs 9:30), och sen finns det ju tillfällen då man inte kommer ifrån det men oftast går det ju att planera bort.
 
Glömde tillägga att detta var alltså idag, i rådande semestertider. Kan tycka att då bör man ha än mer hänsyn och sunt förnuft.
 
Nej, det är fullt normalt att jobba efter 07 på vardagar året runt.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
07.00 gäller i stort sett på dom flesta ställe, för några år sedan fick man hämta sopor vid 05 tiden, men det har stoppats i diverse kommuner.
Underhållsarbete gäller 0700, om det inte är en akut vattenläcka förstås, gäller Malmö
 
C
Var glad att de bara klipper gräset. Utanför mitt fönster kör de lövblåsare, varje dag. Gärna kl 05:00. Av någon anledning (verkar gälla i allmänhet) verkar alltid tomgången vara felinställd på lövblåsare så att den konstant måste varvas också. Eller så är det bara en grej de kör med :thinking:
Nä, jäkla otyg det där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.