Vem säljer dessa - helst via nätet. Jag såg en på en utställning men nu hittar jag inte de som sålde den.
 
Googlar man på x-mart och fläkt så blir det bara en ynka träff, och man måste kolla den cachade versionen.

Det verkar finnas minst ett företag i sverige som säljer fläkten, Emcontrol System AB, jag klipper in texten jag hittade:

"Företag: Emcontrol System AB
Telefon:
035-22 02 80

Emcontrol är importör och generalagent för CATA badrums- och kanal-fläktar. CATA är en spansk tillverkare av ventilation med över 50 års erfarenhet vilket gör att det finns ett gediget kunnande. Idag Europas största tillverkare av badrumsfläktar.

I sortimentet finns totalt över 100 olika modeller varav c:a 25 modeller lagerhålls i Sverige. Senaste tillskottet är X-Mart serien som bl.a. finns med front av borstad aluminium, En fläkt i modern och stilfull design.

Samtliga badrumsfläktar går att utöver standardmodell få med timerfunktion och timer/fuktstyrning. Ett brett sortiment som ger ett stort urval."

/ama
 
Shit. Det får jag inte hoppas. Jag har fått tag i en på Lindströms i Malmö och har precis monterat den men inte kopplat på elen ännu. Jag hör av mig när den är inkopplad !
 
sigpl, Jag tror jag måste gjort något fel. 39db är inte mycket och min låter o vibrerar som fasen. Hör av dig hur din låter. Kanske är något trasigt i min fläkt.

Fattar inte vad man kan göra fel annars. Ett 100mm hål i väggen, rör och tjong dit med fläkten borde ju inte kunna ställa till med så mycket :-?

Jag handlar mina x-mart hos Bäcklunds här i Sundsvall, finns på lager och jag köper de med fukt och tidsstyrning och kallras-lameller.

 
Särskilt tyst var den ju dessvärre inte. Kanske låter det mer i mina öron bara för att jag nu lyssnar. Frugan säger att den inte låter mer än vilken annan badrumsfläkt som helst. Så jag vet inte vad jag ska säga dig !
 
måste vara någonting fel på min eller så har jag monterat den knasigt så jag får resonans i väggen för man hör den på övervåningen i rummet ovanför. Mycket. :-|

 
Vi sålde sådana där jag jobbar (elfirma), det slutade med att vi fick köra och byta nästan alla till pax istället pga ljudet.
 
jojje, var det fel på många eller låter alla mycket?
 
Jepp det var ljudnivån som spökade mest! Väldigt snygg design, men kvallitén var usel.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.