Hej sätter dörrfoder runt mina dörrar. Nu har jag kommit till en dörr där djupet är fel. Hur ska man göra för att de ska bli så snyggt som möjligt? Se bilder nedan...
 
  • Ojämnt dörrkarmdjup med pågående dörrfodersinstallation och synlig väggstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband visar djupet mellan en dörrkarm och vägg som förbereds för dörrfoderinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staffans2000
Du sågar till en distans av till exempel en regel.

Staffan
 
Om det är möjligt skulle jag nog flytta ut dörrkarmarna så gångjärnssidan livar med väggen.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ja, så där sätter man inte en karm om det inte är nåt väldigt speciellt skäl.
 
Jag gjorde så att jag fick sätta dörrfoder som täckning för trät under. Orkade inte med att hålla på och flytta fram och tillbaka karmen. kanske inte är det snyggaste men bättre iallafall lr?
 
  • Dörrfoder monterat för att täcka mellanrum vid karm, bredvid en dekorerad spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja dörren sitter i fel ända av dörrhålet....

Sen är det en ”smyg” du behöver, finns färdigmålade att köpa, alternativt kör man med en list (typ 21x33 i ditt fall). Ofta behöver de sågas på längden för att passa, man kan då också kompensera för om det är snett (karmen skall alltid sitta i lod, väggen kan luta)
 
  • Gilla
Johan41
  • Laddar…
Staffans2000
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, så där sätter man inte en karm om det inte är nåt väldigt speciellt skäl.
Det har ni naturligtvis rätt i. Då kommer passbiten på andra sidan istället.


Staffan
 

Bästa svaret

J Johan41 skrev:
Jag gjorde så att jag fick sätta dörrfoder som täckning för trät under. Orkade inte med att hålla på och flytta fram och tillbaka karmen. kanske inte är det snyggaste men bättre iallafall lr?
Jo det funkar ju, sen gör det ju lite ,ont i ögonen för oss som vet hur det borde vara gjort :D
 
  • Gilla
  • Haha
Johan41 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.