Är det ngn mer än jag som känner att husförsäljarna inte är speciellt engagerade när man kolla på deras hus ?

Var bla på Husexpo igår o kollade runt lite, var inne hos bla Team Boro, o säljaren där var så himla nonchalant o ville inte alls sälja verkade som.
Sen så frågade vi henne om pris på plattan o om det ingick i priset eller inte. då kläcker hon ur sig att det ALDRIG ingår. Då har vi precis vart hos en annan leverantör där dom precis har visat att "ja ja i detta pris så ingår detta inkl gjutning av plattan"......

Förresten måste passa på o fråga om ngn här har vart inne o kollat i Hjältevadshus Villa Larsgården ?
Jag måste erkänna att jag blev lite inpad när jag gick in i den, snacka om att vara öppen *ler*
 
Vi har haft samma erfarenhet av Husknuten i Göteborg.
Skulle gissa att om man kikar på klientelet som vandrar runt i husen så är 99 av 100 inte särskilt intresserade vilket gör säljarna blase. Ställen som Husknuten Husexpo etc är nog bra för att ta en första titt på olika företags hus, men är du verkligen intresserad så får du nog boka möte med en säljare.

Berit
 
Har också planer på att besöka Husexpo. Kanske ska man gå dit och säga till säljarna att man har en byggklar tomt och står i begrepp att välja husleverantör inom en snar framtid, för att få lite respons och service ;). Det kanske får fart på deras engagemang...
 
JennyW skrev:
Har också planer på att besöka Husexpo. Kanske ska man gå dit och säga till säljarna att man har en byggklar tomt och står i begrepp att välja husleverantör inom en snar framtid, för att få lite respons och service ;). Det kanske får fart på deras engagemang...
Tyvärr fungerar inte det heller :-/
Vi hade en tomt som var klar för bygge när vi begärde offert. De flesta vi kontaktade brydde sig inte att äns svara.
Det enda som verkar fungera är om du är redan bestämnd vilket hus av deras katalog du vill köpa. :

Lycka till!
 
Sweli skrev:
Tyvärr fungerar inte det heller  :-/
Vi hade en tomt som var klar för bygge när vi begärde offert. De flesta vi kontaktade brydde sig inte att äns svara.
Det enda som verkar fungera är om du är redan bestämnd vilket hus av deras katalog du vill köpa.  :

Lycka till!
Då ska jag testa med den metoden ;), rapporterar om engagemanget var på topp hos de latmaskarna efter besöket :D.
 
Precis när vi bestämt oss för att undersöka om nybygge var något för oss, besökte vi en husförsäljare för att få veta vad som är kostnadsdrivande i ett bygge (det var innan vi hittat detta braiga forum ;)) Vi tänkte helt enkelt att de kunde berätta rakt av vad husen kostade, men där gick vi bet. Vi fick peka ut ett hus som dom gjorde en prydlig kalkyl på, alltså ingen jämförelse mellan fler hus som vi hoppats, utan nåt helt annat. Jag upplevde det som att i affären behöva visa vad jag har i plånboken innan jag fått veta priset.

Vad ville jag med detta inlägg då? Jo, ointresset för vad vi var intresserade av var uppenbart. En diskussion om vilken hustyp som passar oss hade tex varit på sin plats.

Hur funkar det generellt när man kommer till husförsäljarna? (Vi har kontaktat en arkitekt!)

/U
 
Craxen skrev:
Förresten måste passa på o fråga om ngn här har vart inne o kollat i Hjältevadshus Villa Larsgården ?
Jag måste erkänna att jag blev lite inpad när jag gick in i den, snacka om att vara öppen *ler*
Vi har. Köket var fint och vettigt planerat och mer öppen planlösning får man lete efter, men jag har lite svårt för dessa enorma bad/dusch/relax och "sitta i en fåtölj"-rum som husen har (även Larsgården). Återigen en smaksak förstås :)

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.