Nu när nybygget är klart så skall de sås gräs när det gäller framsidan så är tanken att rulla ut gräs då det inte är så stor yta ,baksidan däremot kommer att sås

Firman som som gjorde tomten la på ett lager av jord men jag tycker den är lite mjuk men det kan bero på allt regnade ,behöver jorden platts till eller kan man så direkt på sån här jord
Nu hade regnat ganska mycket när jag tog bilderna,

Är det normalt att jorden blir lite geggig och man sjunker ner när man går på den,ska ju även gå ut o testa när det har torkat

Tänkte mer när gräset börjar ta sig o man skall klippa gräsmattan så vill man ju inte ha den effekten, dvs att man sjunker ner när man går på den

Men den kanske försvinner när gräset har tagit sig och jorden blir torr

Alla tipps o trix mottages
 
  • Mjuk jord med fotavtryck och småplantor efter regn, indikerar behov av plantering eller gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt hus med ny terrass och blöt, nysådd jord som behöver torka och stabiliseras innan gräsmattan anläggs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mjuk och geggig jord med fotavtryck och sparsam vegetation, vilket visar på markens mättnad efter regn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser iaf ut att vara för mycket sten i jorden.
 
raveper raveper skrev:
Det ser iaf ut att vara för mycket sten i jorden.
Ja det får jag nog kratta bort
 
H
Max79 Max79 skrev:
Nu när nybygget är klart så skall de sås gräs när det gäller framsidan så är tanken att rulla ut gräs då det inte är så stor yta ,baksidan däremot kommer att sås

Firman som som gjorde tomten la på ett lager av jord men jag tycker den är lite mjuk men det kan bero på allt regnade ,behöver jorden platts till eller kan man så direkt på sån här jord
Nu hade regnat ganska mycket när jag tog bilderna,

Är det normalt att jorden blir lite geggig och man sjunker ner när man går på den,ska ju även gå ut o testa när det har torkat

Tänkte mer när gräset börjar ta sig o man skall klippa gräsmattan så vill man ju inte ha den effekten, dvs att man sjunker ner när man går på den

Men den kanske försvinner när gräset har tagit sig och jorden blir torr

Alla tipps o trix mottages
Vad är det för underlag under?
 
H HEM2121 skrev:
Vad är det för underlag under?
Lättare att förklara med en bild på denna yta som du ser på bifogad bild tillkom det lite mer makadam sen jord
 
  • Öppen yta med grus och makadam, parti av jord i bakgrunden, omgiven av träd och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På det där hade nog en markduk hindrat ogräset. Och sen 5cm matjord med en jävla massa gräsfrön och 3-4veckors vattnade.
 
H
Max79 Max79 skrev:
Lättare att förklara med en bild på denna yta som du ser på bifogad bild tillkom det lite mer makadam sen jord
Prata med en trädgårdsmästare om hur marken är uppbyggd, om du behöver lera, mer jord, tjocklek på de olika lagren osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.