Hej!

Har inte hittat rätt metod/verktyg för jobbet. Någon som kan tipsa om vad jag bör använda för att slipa upp dessa granitblock?

Med vänlig hälsning,
T
 
  • Granitblock vid grund av rödmålad stuga med vitfönstrad fasad, delvis täckt av jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan tillägga att jag testat nedan utrustning som varit för klent/ineffektivt och lämnat mörka rester på stenen..
 
  • Slipverktyg med olika borstar på marken, menade för stenrenovering men otillräckliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blästring.
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Förstår inte VARFÖR du ska förstöra en fin naturstensgrund med slipning och puts.
 
Den är målad tyvärr. Har granitblock runt huset (samma storlek) som är mkt finare. Jag önskar båda byggnaderna i samma utseende, därav vill jag ta bort färgen som är på ladugårdsstenen.

Blästring., hum. Ok, måste kolla upp hur man bäst löser det på plats då. Finns det något annat alternativ som är möjligt för mig själv att utföra?
 
Totobbe Totobbe skrev:
Den är målad tyvärr. Har granitblock runt huset (samma storlek) som är mkt finare. Jag önskar båda byggnaderna i samma utseende, därav vill jag ta bort färgen som är på ladugårdsstenen.

Blästring., hum. Ok, måste kolla upp hur man bäst löser det på plats då. Finns det något annat alternativ som är möjligt för mig själv att utföra?
Blästring ger bäst resultat.
 
  • Gilla
Totobbe
  • Laddar…
V vedklyv skrev:
Blästring ger bäst resultat.
Verkar som att jag missat vilken typ av sten det är.. färgen är bara droppat från planken men bakom de finns ju en annan rödtoning i stenen. Verkar va en helröd natursten. Vet inte vilken sort än.. men när ja slår sönder mindre bitar så blir de inte vitt.. hum. De förändrar ju minst sagt läget..:/ Tack för era svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.