Tänkte gjuta 2 st trappsteg i betong(80x40x20 cm) och om jag räknat rätt blir det ca 150kg betong som går åt. Kommer gjuta ett steg åt gången, dvs 3 st 25kg säckar som ska blandas i t ex skottkärra. Så min fråga är om denna mängd är möjlig med omrörare eller om en tombola behövs? Tänkte att jag skulle slippa hyra en sådan med tanke på att det inte är så stor mängd betong det handlar om.
 
E
Räcker med att blanda i en skottkärra när det är då lite, Funkar utmärkt. Hjälpte till att gjuta en trappa med fem steg för ett tag sedan där vi använd skottkärra. Tog ett steg i taget. Lycka till!
 
  • Gilla
offlarjon
  • Laddar…
E M&A skrev:
Räcker med att blanda i en skottkärra när det är då lite, Funkar utmärkt. Hjälpte till att gjuta en trappa med fem steg för ett tag sedan där vi använd skottkärra. Tog ett steg i taget. Lycka till!
Ah så skönt, kändes omständigt att släpa hit en tombola för såpass lite material :). Använde du en visp/blandare då eller något annat redskap?
 
E
Jag använder bara en skyffel. Ta inspiration. av denna video .

Tips är att att inte hälla i allt vatten direkt( mängden hittar på förpackningen) det får inte bli för blött, brukar bli blötare eftersom. Blanda gärna lite längre än våran engelskspråkiga vän.

Lycka till!
 
  • Gilla
245 Lux
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.