VARNING,
Måste tyvärr avråda er från att köpa Byggmax Takfärg!
Gjorde ett gigantiskt misstag då jag köpte deras takfärg, taket är fortfarande fläckigt efter två strykningar.
 
För större målningsarbetet så köp färg från märkestillverkarna. Undvika lågpris och kedjornas egna märke.
 
  • Gilla
Duttarmajster
  • Laddar…
Alcro RF, det enda man behöver använda.
 
  • Gilla
harrry och 1 till
  • Laddar…
Takförg för inomhus?
Brukar köpa Biltema fungerar hur bra som helst.
Det anser jag är lågpris, så lågt man kan komma nästan ;)
 
  • Gilla
Villaharmoni och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Fullständigt meningslös varning utan mer detaljer.
 
  • Gilla
Tore Breivik och 12 till
  • Laddar…
TS har missat att man måste måla fläckar med spärrfärg (oljefärg) innan man börjar med täckfärgen, har mer med TS lite sämre förkunskaper att göra än med Byggmax..;)
 
  • Gilla
MIEL78 och 5 till
  • Laddar…
Du har glömt att tvätta taket med målaretvätt!;)
Har man rökt eller lagat mat och matos kommit in i rummet så är det kört, du kan måla 4-5 ggr och fettet och nikotin tränger igenom färgen.
Det är bara på nya gipsskivor man kan måla direkt utan att tvätta.
 
  • Gilla
Thomas S Eiselberg och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Ni som ger en mängd förslag, vi vet inte ens om det gäller yttertak eller innertak.
 
  • Gilla
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
Jag målade takfärg från midun/byggmax i en snabbrenovering för nåt år sedan. Färgen var oerhört vattnig och löste upp spacklet (ja, färgen var omrörd) Det var bara att göra om och göra rätt med märkesprodukt istället!
 
Om jag antar att det gäller vit färg för innertak, så håller jag med. Byggmax hade tre olika prisklasser att välja på. Jag köpte den billigaste och fick inget bra resultat. Det var randigt och flammigt efter 3 strykningar med roller.
Köpte den mellandyra färgen sedan. Den var mycket bättre!
 
Kunskap är en bra början gällande underlag mm, men jag har använt byggmax lättspackel i många år, säkert mer än 100 tiolitershinkar och det är helt kanon till ett pris som är en fjärdedel av märkesprodukter! MEN det är ALDRIG SÄKERT att köpa sånt i lågprisbutiker då de helt plötsligt byter leverantör och det blir rent skräp! Köper man i fina affärn får du det du betalar för! Tipset är alltså att gör man ett litet jobb så köp pålitligt, är det många hinkar kan lågpris vara lika bra som fyra fem gånger dyrare men man måste alltid testa först, och om biltema mfl säljer nåt som är toppkvalitet så är det inte säkert att det är samma kvalitet ett år senare!
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
S Swedishdecorater skrev:
VARNING,
Måste tyvärr avråda er från att köpa Byggmax Takfärg!
Gjorde ett gigantiskt misstag då jag köpte deras takfärg, taket är fortfarande fläckigt efter två strykningar.
Kan ju även vara en oerfaren "målare" som lägger på för lite färg, eller egentligen rullar ut färgen på för stor yta innan nästa dopp.
 
  • Gilla
mikael_sten
  • Laddar…
Tvätta taket med målartvätt innan? Redan där borde ni inse att ni använder en skitfärg.

Jag förvånas över människor som orkar försöka spara pengar på färg. Speciellt efter jag läste här hur bra Biltema väggfärg är här på forumet. (Kunde nästan målat med vatten och fått samma effekt)

Köp en märkesfärg ... kostnaden extra mot billighetsfärg sparar man igen på allt huvudbry man slipper.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Tvätta taket med målartvätt innan? Redan där borde ni inse att ni använder en skitfärg.

Jag förvånas över människor som orkar försöka spara pengar på färg. Speciellt efter jag läste här hur bra Biltema väggfärg är här på forumet. (Kunde nästan målat med vatten och fått samma effekt)

Köp en märkesfärg ... kostnaden extra mot billighetsfärg sparar man igen på allt huvudbry man slipper.
I tex ett gammalt kök med blankt tak skulle jag alltid tvätta taket, även om jag ska måla med proffs färger...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.