Sockeln till min förra skorstenen var 1x1m och slätt i marknivå.
Pga souterränghus behövde den tas bort vid dräneringen.
Den visade sig gå ned ungefär 2m och vara 1,5x2m bred...
(Givetvis typ en meter/halvmeter för kort för att gå ner hela vägen till sulan.)

De måste fått önskemål om att ta det som var kvar i betongbilen eller nått...
 
-RB- -RB- skrev:
Hehe, det skulle kunnat vara jag som byggt det där. Jag gillar att gräva ner grejer djupt. :)
Du gillar att gräva säger du? Hmm... Jag har kaffe och en grill :D
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Sockeln till min förra skorstenen var 1x1m och slätt i marknivå.
Pga souterränghus behövde den tas bort vid dräneringen.
Den visade sig gå ned ungefär 2m och vara 1,5x2m bred...
(Givetvis typ en meter/halvmeter för kort för att gå ner hela vägen till sulan.)

De måste fått önskemål om att ta det som var kvar i betongbilen eller nått...
Jag vågar inte ens gräva ner och se hur djupt det går, bilar av den och begraver där den är.
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Octagonal bathtub awaiting installation, not yet built-in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äntligen. Långa leveranstider, men det är bara bra så jag hinner bygga klart det som ska vara runtom...
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
S
Då hade jag inte helt fel med grävmaskin.

Vad ska du göra där istället?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Jag vågar inte ens gräva ner och se hur djupt det går, bilar av den och begraver där den är.
Nu har jag ju inte koll på din utbyggnad, men vad ska du ha där över sen???
Ingen bra ide att låta en bit vara kvar, för dom jävlarna börjar flytta sig när man rotat i dom...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Lasse Suzican Lasse Suzican skrev:
Nu har jag ju inte koll på din utbyggnad, men vad ska du ha där över sen???
Ingen bra ide att låta en bit vara kvar, för dom jävlarna börjar flytta sig när man rotat i dom...
Den kommer ligga ganska djupt under det nya trädäcket, så just den aspekten är lugnt. Skulle inte kunna lyfta upp den utan att slå i, många, mindre bitar.
 
Stor hög av jord och grus framför rött tegelhus som del i trädgårdsanläggningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Projekt "Fixa utsidan av huset" är i full fart, jag hoppas fortfarande att det blir trendigt med högar i trädgården... kom igen nu, tillsammans kan vi åstadkomma det!

Stor jordhög i en trädgård under anläggning av ny gräsmatta, med hus och växthuset i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å andra sidan har högen på framsidan naggats ordentligt i kanten. Vart har då denna tagit vägen? Utfyllnad på andra ställen på tomten, eftersom projektet innefattar att få gräsmatta på stora delar av tomten igen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Klart det är trendigt med högar!
Jag har en på baksidan samt två på uppfarten ;)
 
  • Älska
AndersPS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Klart det är trendigt med högar!
Jag har en på baksidan samt två på uppfarten ;)
Tillsammans ska vi nog lyckas få det att bli populärt!
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
@RmK_71, välkommen till tråden :)
 
  • Gilla
  • Haha
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Projekt "Fixa utsidan av huset" är i full fart, jag hoppas fortfarande att det blir trendigt med högar i trädgården... kom igen nu, tillsammans kan vi åstadkomma det!

[bild]

Å andra sidan har högen på framsidan naggats ordentligt i kanten. Vart har då denna tagit vägen? Utfyllnad på andra ställen på tomten, eftersom projektet innefattar att få gräsmatta på stora delar av tomten igen.
Sååå. Först bollhav nu lekpark? :D
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
@RmK_71, välkommen till tråden :)
Tack. Imponerad över ditt tålamod och driv. Jag har bott i lgh stora delar av mitt vuxna liv (uppvuxen i villa) Och nästa år tänkte jag sälja lägenheten och köpa hus. Blir lantligt. Mest för att slippa grannar. Så jag följer dina inlägg. Bra jobbat!
 
Grävmaskin gräver i trädgård för plats åt badtunna, lerig mark och trädäck i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så kom äntligen grävmaskinen. Efter att förgäves ha väntat i måndags fick jag tag på en annan uthyrare som hade en maskin ledig några dagar och helgen var räddad!

Markområde med utmärkt cirkel i röd färg för placering av badtunna, omgiven av gräs och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utmärkt vart badtunnan kommer att stå. Det känns både större och mindre samtidigt, när man ser det fysiskt på plats.

Grävmaskin och personer arbetar i regnet med att flytta lerig jord i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tappra vänner som ställer upp och hjälper till trots att regnet öser ner. Ett av problemet var givetvis att köra bort jordmassorna (well, leran... den riktigt tunga och hårda leran), men med 2 skottkärror och bra tempo gick det relativt snabbt trots allt.

Utsikt genom ett regnstänkt fönster över grävt område för en badtunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Regnet fortsatte att ösa ner.

Grävmaskinsutsikt över lerig byggarbetsplats med skottkäror och provisorisk ramp av träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävmaskin och en improviserad träplankramp i en lerig byggarbetsplats under regnigt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var rejält lerigt och ren sörja att stå i, så vi fick bygga en liten ramp att köra fram på. Ingen ramlade under hela projektet, vilket måste anses som en enorm seger (även om det såklart skulle kunna varit lite roligt också).
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.