Tv-antennen på vårt hus har sedan vår inflytt och mest troligt innan dess fungerat som rastplats och toalett för fåglar. Pga. detta har vi nu en icke fungerande antenn som vi inte har ersatt. Istället använder vi streamingtjänster och tv via fiber.

Frågan är: är en tv-antenn värd att ersätta eller är framtiden antennlös så antennen kan tas bort och slängas?
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Jag monterade ner min fågel-wc i maj. Är i samma situation som er, det går ju inte att backa sig in i framtiden ;)
 
  • Gilla
nwin
  • Laddar…
Nu är ju en antenn en rätt liten investering men den går ju att skjuta på framtiden om man inte tror sig ha behov av den. Så vore valet mitt skulle jag plocka ner antennen och kasta bort den för att den dag ja vill ha en ny, köpa och montera en ny och välfungerande.
 
  • Gilla
nwin och 1 till
  • Laddar…
Kloka ord. Det är ju inte heller den vackraste prydnad man kan sätta på sitt hus.
 
Tog ner min för ca 10år sen.
Aldrig behövt den efter det.
 
Plocka ner skiten. Beroende på var du bor kan du skaffa en aktiv inomhusantenn för 4-500kr om behovet skulle uppstå senare.
 
Jag plockade ner vår antenn för många år sen, har aldrig saknat den, vi har kört 100% via nätet sen 2008. Jag tänker att om det kommer en ny luftburen teknik som ersätter fibern hjälper en gammal UHF antenn nog foga.
 
Byggde nytt för 4 år sen. Även med 2 små barn har vi inte känt behovet att installera antenn.
 
Byggde nytt för 7 år sen och varken antenn eller telefon drogs till huset. Man måste släppa 80-talet nån gång
 
Instämmer med @A123 , det funkar utmärkt med en enkel antenn på vinden även om man har betongpannor.
Det är nog bara om man har plåttak som det inte går.
 
  • Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Instämmer med @A123 , det funkar utmärkt med en enkel antenn på vinden även om man har betongpannor.
Det är nog bara om man har plåttak som det inte går.
Nja skulle jag säga på det. Det KAN gå med antenn på vinden, det beror precis hur förhållandena är där huset är beläget.
Med plåttak sjunker möjligheten till antenn på vinden avsevärt.
 
Upptäckte efter ett år med nytt hus att vi aldrig hade tv på i bakgrunden längre, nyhetsmorgon på helger t.ex. Vi streamar allt till både vuxna och barn men eftersom huset var förberett för antenn så installerade jag en på vinden. För att slötitta kommer man ganska långt på SVT 1, SVT2, TV4 osv. Mina fem cent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.