Någon som känner till en bra arkitekt i Uppsala för omplanering av en våning i befintlig villa? Huset är från 1929, och mellanvåningen känns lite opraktisk vad gäller rumsindelningen/hall/badrum. Vi avser att inleda en omfattande renovering av denna våning till våren. Visst borde man väl kunna anlita arkitekter för ett sånt jobb?

Mvh/
Alko
 
Säkerligen ett lämpligt projekt för en arkitekt. Ring och beställ tid med ett par lokala arkitekter, ta med ritningar och möt dem 'öga-för-öga' och beskriv kortfattat vad ni är ute efter. Kolla vem som verkar ha visioner och verkar förstå er (kommunikationen er emellan är urviktig) och försök få jobbet på fast räkning.
 
Tack för svar! Har nästan gått 10 månader sen första posten, men lika aktuellt nu pga en massa annat emellan ;)
Blir till att kolla på eniro...

Inga tips förresten från någon Uppsalaboende arkitektkund?

/A
 
Hemmakatten
Viktigt är också i vilken stil huset är. Olika arkitekter är bra på olika stilar.
 
Kilgrens på dragarbrunn

http://www.kilgrenark.se/

De var både duktiga under uppritandet av vårt hus - och har sedan, efter vi fått problem med våra leverantörer av husstommen hjälpt till med råd och sakkunskap.

Jag rekommenderar dem utan reservationer.

/per
 
Tack för svar - såg ju mycket bra ut på hemsidan, med jobb på äldre bef. hus också.
Dock hittade jag en annan arkitekt innan jag såg ditt svar - Björn Nilsson, Öregrund. Mycket nöjd - kan absolut rekomendera . Och ni som fortfarande är skeptiska till att ta in arkitekt överhuvudtaget vid om/tillbyggnad - tänk efter en gång till, man har absolut igen de pengarna.

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.