Håller på o dra avloppsrör i en badrumsrenovering. Har nu stött på ett huvudbry vad gäller toalettanslutningen.

Det skall ju vara 2x45 graders på uppsticket, problemet är att jag inte får plats med det i bjälklaget utan att grenrörets vinkel sticker upp såpass mycket att det blir ett problem. Har en 88 graders klosettanslutning som funkar bra i bjälklaget, men generellt inte att föredra. Uppströms kommer kommod och dusch.

Hur löser jag det här på bästa vis? Tips och idéer? Se bilderna
 
  • Avloppsrör med en 88 graders klosettanslutning monterad i ett bjälklag under en badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av avloppsrör i bjälklag med fråga om toalettanslutning vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Narren666
B boohoo skrev:
Håller på o dra avloppsrör i en badrumsrenovering. Har nu stött på ett huvudbry vad gäller toalettanslutningen.

Det skall ju vara 2x45 graders på uppsticket, problemet är att jag inte får plats med det i bjälklaget utan att grenrörets vinkel sticker upp såpass mycket att det blir ett problem. Har en 88 graders klosettanslutning som funkar bra i bjälklaget, men generellt inte att föredra. Uppströms kommer kommod och dusch.

Hur löser jag det här på bästa vis? Tips och idéer? Se bilderna

Kan denna vara något som funkar?
Det grenröret du har där nu kan du inte ha. Endast för stående montering.

https://www.vvsobygg.se/sortiment/v...r-gra-pp-ht/uponor-wc-grenror-88-5-110mm.html
 
Det är precis den i länken jag har.
 
Narren666
B boohoo skrev:
Det är precis den i länken jag har.
Nej. Din är helt rak. Den i länken har en nacke 88 grader.
 
Det är iaf den jag beställt, får helt enkelt plocka väck den o kika på rsk numret på.

Det hade väl iof inte förvånat mig då det gått fullkomligt troll i dom två senaste beställningarna från rinkaby.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.