Kalendern
MeanMike MeanMike skrev:
Satt o kollade nu och det verkar som om maxtiden på schemat är satt på 30 timmar per vecka alltså. Det verkar så. Och det är ju ok för den storleken den är avsatt för. Kan ju va bra o veta.[...]
Jag testade och över 27h/v vill den ej spara schemat, så där är gränsen tror jag (firmware 3.08, app senast uppdaterad 8 april enl playbutiken)
Börjat kolla lite om jag ska skaffa längre knivar för att få lite bredare klippyta.. Bosch indego-blad har de satt på 790-modellen i Tyskland. Måste dremla bort lite plast från knivbrickan i såfall.. Återkommer!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ja det är 27 Tim som gäller jag trodde 30 från början....
 
MeanMike MeanMike skrev:
Min Froggy har fått en kompis! En lx812i till.
[bild]
Hur går det med två robotar nära varandra? Läste någonstans i manualen att det behöver vara ganska långt mellan gränskabeln mellan två olika robotar. Min granne blev sugen på en robot också, och vi har ingen tydlig gräns i gräsmattan, så som en häck etc. Så de skulle behöva gå nära varandra....
På bilden syns en häck, så de kanske inte kommer så nära varandra ändå?
 
  • Gilla
sara8907
  • Laddar…
Vi har ca 1 meter mellan oss och det är inga problem.
 
  • Gilla
glinton
  • Laddar…
Kalendern
Kalendern Kalendern skrev:
La den 10cm ifrån som installationsmanualen sa, men går ju lägga kant i kant om du vill det - förutsatt att plattorna är i våg med gräsmattan så du inte skalperar en sträcka gräsmatta =)
Uppdatering: lagt den kant i kant med plattor som är helt i våg, vill få ner mängden trimmning så mycket det går =)
 
  • Gilla
glinton och 1 till
  • Laddar…
Någon som vet om gränskabeln kan gå bredvid varran eller ihop in i laddaren sista 3 meter innan ladddtationen?
 
Förstår inte hur du menar.
 
R robert_gbg skrev:
Någon som vet om gränskabeln kan gå bredvid varran eller ihop in i laddaren sista 3 meter innan ladddtationen?
om jag förstår din fråga rätt så tänker du att den ska åka in till stationen och sedan ”backa ut”. Detta fungerar nog inte. Laddstationen fungerar så att den kör in i den och laddar från sidan för att sedan fortsätta framåt (eller åt sidan, men inte bakåt)
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
G glinton skrev:
om jag förstår din fråga rätt så tänker du att den ska åka in till stationen och sedan ”backa ut”. Detta fungerar nog inte. Laddstationen fungerar så att den kör in i den och laddar från sidan för att sedan fortsätta framåt (eller åt sidan, men inte bakåt)
Håller nog med glinton här. Det där med att ha en docka som kan köras in under en altan är ju rätt bra. Men å andra sidan har min froggy aldrig missat att dock en enda gång. Min Bosch missade ofta. En alldeles för svår konstruktion.
 
jaha......inte mycket att rapportera om. Maskinen bara rullar på. inga stopp eller andra konstigheter. Grannens hade däremot stannat 2 gånger ...men det va för att han ställt ett fotbollsmål rakt över linan och en gång för attt hans maskin stannat för den hängt sig över en stenkant för att det va bara 20 cm .......kan man knappast anklaga maskinen för.
Hur går det med era maskner där ute, Skriv in och berätta hur ni har det! Funkar det lika bra som det uppenbart gjort från början?
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Min står fortfarande i sin kartong :rofl: men inom 2 veckor räknar jag med att den är ute och tuffar och går.
Jag fick ett ryck och skulle lägga stenkant runt några delar av huset. Och sen så skulle jag bara bygga en uteköksö och lite grejer som kom emellan. Och sen har jag satt upp lite kantstål mot rhodenrendron osv osv.. och så blev vi med höns så jag behövde bygga ett hönshus och en hönsgård. Och i morgon ska jag köra runt lite minigrävare på andra sidan huset. Men sen så har jag nog inga undanflykter kvar för att inte gå ut och starta upp roboten :) (y)
Kommer en recension så småningom(y)
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Kalendern
Även min tuffar på, nu får den verkligen jobba då det regnat så mycket på sistone så att gräset växer enormt mycket Inga driftstopp alls än så länge!
Kan bara rekommendera.. Kör 19.00 till 23.45 så är det två "körningar" och en laddning, mycket bra tips av dig Mike.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Även vi är mycket nöjda, har haft några stopp men det är för att vi "utmanat" den lite för mkt och satt gränsen i lite för sluttande backe. Den klarar ändå mer sluttning än vad det står att den ska göra. Den funkar utmärkt!
 
  • Gilla
Kalendern och 2 till
  • Laddar…
Hej hej, NU har jag äntligen fått ner slingan och skulle starta igång maskinen. Men då händer absolut ingenting. Maskinen startar inte. Har testat att hålla in startknappen i 30 s men inget liv...
Jag laddade upp maskinen för en vecka sen och då blinkade gröna lampan på basen att den laddar. När jag var tillbaka efter 2 h så hade den slutat ladda... Så jag tror att det ska finnas batteri i enheten... Jag har även försökt att ställa den i landstället igen och allt lyser grönt och fint. Och båda blecken på laddaren touchar fint mot klipparens bleck... Så det verkar vara fullt batteri... Har någon en susning vad jag kan göra själv?
 
T tobbbias skrev:
Hej hej, NU har jag äntligen fått ner slingan och skulle starta igång maskinen. Men då händer absolut ingenting. Maskinen startar inte. Har testat att hålla in startknappen i 30 s men inget liv...
Jag laddade upp maskinen för en vecka sen och då blinkade gröna lampan på basen att den laddar. När jag var tillbaka efter 2 h så hade den slutat ladda... Så jag tror att det ska finnas batteri i enheten... Jag har även försökt att ställa den i landstället igen och allt lyser grönt och fint. Och båda blecken på laddaren touchar fint mot klipparens bleck... Så det verkar vara fullt batteri... Har någon en susning vad jag kan göra själv?
Det finns inget så enkelt som att "stop-knappen" ska resettas eller liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.