Någon som råkat i konflikt med hantverkare? Jag är journalist och söker en anonym historia till en tidningsartikel.

/Sofia
 
Varför inte söka en hantverkare som har kommit i konflikt med en kund?

Andra sidan av myntet kan vara intressant som omväxling, och det är inte helt ovanligt att konflikterna grundar sig i privatpersoners okunskap och bristande vilja i att förstå.
 
K
Håller med ACME...
 
MatEr skrev:
om journalister hade sluta prata med anonyma källor utan grundat sina artiklar på folk som vågar stå för sina åsikter så kanske samhället sett lite annorlunda ut.

Kan man inte stå för det man säger skall man hålla tyst!
:cool:
Å vad heter du då???? ;D ;D ;D :p
 
co skrev:
Å vad heter du då???? ;D ;D ;D :p
www.klickapåprofilen.nu!

 
Hej på er! Vi ska belysa båda sidorna. Meningen med artikeln är att en oberoende expert ska ge tips om hur konflikten hade kunnat undvikas. Alltså finns det ingen mening att låta personer figurera med namn. Själva sakfrågan är i det här fallet inte det mest intressanta utan de exempel på en bra lösning som experten ger. Är det någon av er som har varit i konflikt åt endera håll?
 
Hallå, hallå hallå. På husihelvete.se hittar man bara en strulig plåtslagare. Vad var det som fick malmo att ange vår blogg?
 
ACME skrev:
Varför inte söka en hantverkare som har kommit i konflikt med en kund?

Andra sidan av myntet kan vara intressant som omväxling, och det är inte helt ovanligt att konflikterna grundar sig i privatpersoners okunskap och bristande vilja i att förstå.
Och minst lika ofta p.g.a. hantverkarens okunskap när det gäller saker som kundvård och serviceinriktat företagande (sedan må de vara hur duktiga som helst på själva hantverket). Yttrar sig bl.a. genom att man lägger skulden på "okunniga" kunder när saker går fel. ::)

En kund skall väl inte behöva vara kunnig i ämnet för att kunna anlita en hantverkare?
 
Konsulten skrev:
Yttrar sig bl.a. genom att man lägger skulden på "okunniga" kunder när saker går fel. ::)
En kund skall väl inte behöva vara kunnig i ämnet för att kunna anlita en hantverkare?
Här drar vi slutsatser...

Ett exempel ur verkligheten där mitt påstående passar in;

Byggaren gjuter ett EPS-golv och flytspacklar ovanpå gjutningen, helt enligt konstens alla regler.
Kunden knackar på golvet och upptäcker ett "bomljud" och drar slutsatsen att golvet är bomt (okunskap) -han ringer byggaren och klagar, men får till svar att allt är i sin ordning. Det kan låta så om en sådan konstruktion.

Kunden fortsätter att ringa, diskutera tjafsa och gnälla tills byggaren tröttnar och tar ut EPS-Cement's representant för ett möte på plats med kunden. EPS-killen konstaterar att golvet ser jättefint ut och låter som det ska när man knackar på det.

När byggaren och EPS-representanten gick därifrån efter att ha försökt förklara för kunden att bomljud inte är lika med ett bomt golv, vilket tog ca 30 minuter, så tror fortfarande inte kunden på de två (bristande vilja i att förstå). Då kan man som byggare inte göra mycket mer, utan bara acceptera att den kunden inte är nöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.