Våra erfarenheter

Strax efter garantin gick ut blev dörren till kylskåpet skev och gick i vid gångjärnen.
Fick byta hela dörren kostnad runt 12.000kr

Nu har sargen släppt runt diskmaskinen, den sitter i hop med elektronikenheten så allt fick bytas
Kostnad 5.000 kr

Handtaget till frysen återfjädrar inte.
Kostnad 2000kr

Plus moms :)

och detta är topp modellerna från Miele.

Finns även EON butiker som inte längre vill sälja Mieles produkter pga den dåliga kvaliten och garantierna.

Så köp något annat märke.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Canutos och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
I vilket land är dina Miele-varor tillverkade?
 
BirgitS BirgitS skrev:
I vilket land är dina Miele-varor tillverkade?
Vet tyvärr inte , det är de produkterna som endast säljs via köksleverantören och i detta fall Kvänum
 
BirgitS
Okej, det ska ju finnas någon etikett på dem där det står "Made in ...".
 
Blev kylskåpsdörren skev av sig själv?
 
Keiller Keiller skrev:
Blev kylskåpsdörren skev av sig själv?
Ja, eller man får inte ha något direkt i dörren för den håller inte för det tyngden.
det är kyl och frys som har bredden 75cm. Gångjärnen går inte och byta som man måste byta hela dörren.
 
Det betyder ingenting.
Samma sak som att säga, köp inte Volvo min bil gick sönder.
Alla har dåliga erfarenheter av alla märken med vitvaror och även bilar ;)
 
T TheGame skrev:
Det betyder ingenting.
Samma sak som att säga, köp inte Volvo min bil gick sönder.
Alla har dåliga erfarenheter av alla märken med vitvaror och även bilar ;)
Beror nog lite på vad det är för typ av kvalitebrister.
Om det är vanligt att dörrarna på bilen blir skeva för att man lägger saker i dörrfacket , för felen som jag har haft på vitvarorna är vanliga enligt service teknikerna.
 
Jag har en husqvarna, den gick sönder innan garantin gick ut. Fick då en ny maskin och den gick sönder innan garantin skulle ha gått ut. Garanti fick jag dock inte den här gången eftersom tiden räknades från dagen vi köpte den första maskinen. De bortsåg även från faktumet att maskinen levererats 2 veckor efter köpet. Fick utöver det inte lämna in maskinen för felsökning/reparation, men blev ändå tvungen att betala 1500,: för att teknikern kom hem till oss för att konstatera att min diagnos på maskinen stämde.
 
R rdor skrev:
Beror nog lite på vad det är för typ av kvalitebrister.
Om det är vanligt att dörrarna på bilen blir skeva för att man lägger saker i dörrfacket , för felen som jag har haft på vitvarorna är vanliga enligt service teknikerna.
Räcker ju med att det kommer en ny modell som ser lite annorlunda ut så kan det vara fixat?
Kanske tom innan det ändrat utseende.
 
Sent ute när köpet redan är gjort men för andra som funderar att slå till på Miele för 15-20k per enhet. Kostar ju en slant men för en del hade det varit värt de där 3900:-/produkt för att ha 10års garanti. Sedan finns det ju alltid fel som kommer läggas på kunden. Till exempel skräp i avloppspump, överdosering av tvätt/diskmedel och andra fel som inte produkten rår för (Tisp:Läs bruksanvisningarna:)).

Glömde länken: https://m.miele.se/konsument/kvalitetsbevis-och-foerlaengd-garanti-3219.htm#p3223
 
Köp inte Miele vita varor!!!!

Torkmaskin som jag betalade 12 000 , fjärde år reparationen ska jag betala 8 000. Det var inte mit fel, utan kretskortet gick sonder och elektroniken vill inte lyssna när jag vill trycka på start att torka min kläder. Det var inte mitt fel utan mieles fel.
Maskinen var tyst , fjerde år maskinen låter , Miele är inte bra varumärke

Kopp inte Miele, dom värdera mycket mer än dom är värda
 
kroppkaka kroppkaka skrev:
Köp inte Miele vita varor!!!!

Torkmaskin som jag betalade 12 000 , fjärde år reparationen ska jag betala 8 000. Det var inte mit fel, utan kretskortet gick sonder och elektroniken vill inte lyssna när jag vill trycka på start att torka min kläder. Det var inte mitt fel utan mieles fel.
Maskinen var tyst , fjerde år maskinen låter , Miele är inte bra varumärke

Kopp inte Miele, dom värdera mycket mer än dom är värda
Äh, de har ju både silver och svart i sortimentet.
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I vilket land är dina Miele-varor tillverkade?
Jag vet. V-Tyskland till största delen (ca. 10000 anställda), men även några hundra anställda i Tjeckien och Ö-rike. Inga robotar varken här eller där då vitvaror skruvas mest för hand. Tysk, Tjeck o. Ö-rikare dricker väl lika mycket öl på "fika-rasten"? Robotarna vet jag inte.
 
T TheGame skrev:
Det betyder ingenting.
Samma sak som att säga, köp inte Volvo min bil gick sönder.
Alla har dåliga erfarenheter av alla märken med vitvaror och även bilar ;)
Dålig jämförelse. Volvo går ju inte sönder! "Det är inget fel på din Volvo - Det bara känns så".
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.