Hallååå!

Måste bara få berätta att vi har fått vårt bygglov beviljat! Är mycket glad!

Nu längtar jag bara efter att man ska kunna tidigarelägga allt också! Jag vill ha mitt hus NUUUU...
:D
 
Grattis Snappen!!!! :D
Ett tips är vänta tills bygglovet har vunnit laga kraft, innan du börjar bygga. Kan bespara dig en massa besvär med överklaganden från sura grannar.

mvh
David
 
Grattis!!
Vi väntar och hoppas att vårt bygglov går igenom.
Det vi gör avsteg på enligt upprättad detaljplan är max byggarea som är på 200m2. Vi kommer hamna på 216 ungefär...
 
Grattis!
Lycka till med bygget :)
 
Tack! Pinger: Vi skickade in bygglovet i mitten av december och pratade då med kommunen som sa att det nog skulle vara klrt i mitten/slutet av januari. Nu blev det lite fel med läget, och därför skulle hon vänta med beslut till husföretaget kompletterat med ny situationskarta. Jag trodde de skickade det och att allt var frid och fröjd. När jag sedan ringde för muntligt besked hade de inte tagit upp ärendet eftersom de inte fått den nya ritningen! Då blev jag #%€&#! Eller >:( :-[ :-/ :( >:( >:(

Sen kan jag säga att det gick fort! Den 26/1 kunde jag skicka in nya ritningen så husföretaget var jäkligt snabba när de väl fick tummen ur... Alltid nån tröst!
 
David !
Hur lång tid tar det innan ett bygglov vunnit laga kraft ??

Snappen !
Grattis till bygglovet ! *avis* :)
 
Den skiljer sig från kommun till kommun tror jag. Om jag kommer ihåg rätt så var det 3 veckor efter att grannarna ansetts ha underrättats om bygglovet. Kolla med din bygglovshandläggare för säkerhets skull.

mvh
David

 
markis skrev:
Grattis!!
Vi väntar och hoppas att vårt bygglov går igenom.
Det vi gör avsteg på enligt upprättad detaljplan är max byggarea som är på 200m2. Vi kommer hamna på 216 ungefär...
Vad jag hört så anses ett maximal överskridande på 10% av byggytan vara relativt lättsmält, förutsatt att grannarna medgett överskridandet.

mvh
David
 
David skrev:
Vad jag hört så anses ett maximal överskridande på 10% av byggytan vara relativt lättsmält, förutsatt att grannarna medgett överskridandet.

mvh
David
Jo, det är därför vi hela hösten kämpat, ritat och legat sömnlösa om nätterna. Allt för att banta byggarea inom den oskrivna 10%-regeln utan att ge avkall på antal rum och det som ska vara i dem. Vi har dessutom fått grannpåskrift från samtliga grannar - 5(!) stycken och då räknar vi inte med de på andra sidan gatan. Det kan bli en intressant blandning av häckar och staket... ;D ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.