Min ismaskin har slutat fungera frysen funkar fint men ismaskinen är "död" ingen is, händer inget när man trycker på utkastet, och ingen belysning, någon som haft samma fel? det är ett QT3549FX
 
A
du har väl stängt av den?
 
A
Prova med att tryck in alarm knappen på displayen.
 
Har provat men ingen reaktion
 
A
Då har väl sladden gått av till dörren.
Du finns ej att få tag på längre
 
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
electroluxaren skrev:
du har väl stängt av den?
Hej!

Har snarlikt problem med min Huskvarna Frys/ Ismaskin (QT 3549FX)

Årsmodell 2009, fungerat fint tills för några år sedan. Gula lampan blinkar, vattentillförseln är dock OK. Avfrostar frysen ”manuellt” ca 1hr 30 min, varefter den fungerar ett tag, producerar is, för att åter stoppa? Misstänker att problemet ev kan bero på att barnen har ovanan att ofta låta dörren stå öppen alltför länge!, eller...?

Vi något (Is-) stopp, har maskinen lyckats komma igång/ återupptagit is-produktionen.

Hade gärna bytt till ny årgång av dessa underbara maskiner, men dessvärre produceras de inte mer. Är det någon del man kan byta ut, eller beror felet endast på att dörren är öppen för länge/ ispropp baksidan?
 
electroluxaren skrev:
Då har väl sladden gått av till dörren.
Du finns ej att få tag på längre
Jag har samma problem, fast med kylen. Skulle byta dörren till kylskåpet och då lyckades de tekniker som Electrolux skickat dit dra av styrkabeln till vattendispensern. Denna kabel tillverkas inte heller längre. Reparationsbolaget rycker bara på axlarna och säger att det är sånt man får räkna med men jag tänker inte ge mig så lätt.

Electrolux tillverkar inte kabeln längre men eftersom jag har hela kabeln (fast i två delar) så måste det ju finnas något företag som kan tillverka en sådan kabel till mig, är det någon som vet något företag man kan vända sig till för hjälp?
 
A
Klart som fan att det är den som förstör som skall ersätta
Om det var Electrolux så ring kungsholmen Stockholm
 
Finns inte en lödkolv och lite krympslang i verktygsarsenalen längre?
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
A
Airone Airone skrev:
Hej!

Har snarlikt problem med min Huskvarna Frys/ Ismaskin (QT 3549FX)

Årsmodell 2009, fungerat fint tills för några år sedan. Gula lampan blinkar, vattentillförseln är dock OK. Avfrostar frysen ”manuellt” ca 1hr 30 min, varefter den fungerar ett tag, producerar is, för att åter stoppa? Misstänker att problemet ev kan bero på att barnen har ovanan att ofta låta dörren stå öppen alltför länge!, eller...?

Vi något (Is-) stopp, har maskinen lyckats komma igång/ återupptagit is-produktionen.

Hade gärna bytt till ny årgång av dessa underbara maskiner, men dessvärre produceras de inte mer. Är det någon del man kan byta ut, eller beror felet endast på att dörren är öppen för länge/ ispropp baksidan?
Du förvärrar allt med att inte göra en ordentlig avfrostning och det kan ta upp till 2 dygn
 
Yes, förstår det...problemet (som för de flesta) har man (fullt) med grejor i frysen. Vanligt är oxå att kyl/ frys ligger på samma grupp i säkringsskåpet. Återstår att skaffa en extra frys och lossa panelerna i köket för att dra ut hela frysen/ göra den strömlös.

Var i kontakt med Electrolux idag, menade att 6-8 hr borde räcka för att ev kristallbildning skulle släppa. Har ett skåp som är +10 År, dvs ”gamla” kylmediet.
 
A
Du har nog mer än kristallbildning, du har troligen kärnis!
R600A används idag sedan sent- 90-tal
 
electroluxaren skrev:
Klart som fan att det är den som förstör som skall ersätta
Om det var Electrolux så ring kungsholmen Stockholm
Det var electrolux servicepartner...

Jag får ta den skadeståndsansökan när jag vet vad det kommer att kosta, och för att få reda på det behöver jag hitta nån som kan tillverka kabeln åt mig...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Finns inte en lödkolv och lite krympslang i verktygsarsenalen längre?
Ledarna i kablaget är 0,1mm tjocka inkl isolering...krävs nog lite finlir där som jag definitivt inte besitter.
 
J jhenrikj skrev:
Ledarna i kablaget är 0,1mm tjocka inkl isolering...krävs nog lite finlir där som jag definitivt inte besitter.
Jag menade att serviceteknikerna borde ha verktygen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.