Jag har en diskbänk i rostfritt stål från Ifö. Den är bara några år, kanske 3 år och det är kakel ovanför. Om jag vill byta den i framtiden (långt in i framtiden :p ) måste jag även riva kakel? Har litet kök så diskbänken är det jag arbetar på när jag lagar mat och den lär bli sliten rätt så snabbt.
Jag tror inte att den har något uppvik vid kaklet, men hur vet man det? Har förstått att det går att byta utan att röra kakel om diskbänken inte har sånt där uppvik.
 
Redigerat:
om diskbänken är några år gammal så lär där inte finnas någon kant upp under kaklen
så den går att byta

första gången jag monterade en diskbänk utan kant var i slutet på 90-talet
 
IFÖs diskbänkar har väl inget uppvik alls? Dert verkar inte säljas längre? (Isf inte på deras hemsida).
 
T tergo skrev:
om diskbänken är några år gammal så lär där inte finnas någon kant upp under kaklen
så den går att byta

första gången jag monterade en diskbänk utan kant var i slutet på 90-talet

Du har nog rätt. Sökte på artikelnumret och det verkar vara en ifö contura steel och den ser ut att vara fri från uppvik, trots det: är det svårt att byta diskbänk om det sitter kakel ovanför och det som i mitt fall inte finns något uppvik?
 
C corre skrev:
IFÖs diskbänkar har väl inget uppvik alls? Dert verkar inte säljas längre? (Isf inte på deras hemsida).
Det är en ifö contura steel som jag har och den verkar som tur är sakna uppvik.
 
Skulle vara kul om du skriver när du slitit ut den?
Då länge du inte gör hål i den så håller den nog de närmsta 50-100åren
 
  • Gilla
  • Haha
Helena_Gavle och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Skulle vara kul om du skriver när du slitit ut den?
Då länge du inte gör hål i den så håller den nog de närmsta 50-100åren
Jag får återkomma om en 50 år eller så :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.