Fuskbyggare och bedragare!
Dom har utfört bedrägeri där dom tagit pengar från oss som dom inte lämnar tillbaka och fuskbyggt vår lägenhet, ser ut som bombnedslag nu!
Polisen är inkopplad.
Vill varna alla för dessa två!
Anlita absolut inte denna firma.
Ägaren heter Miriam Vasquez och Hantverkaren som säljer in bolaget heter Ernesto Baez. Dessa två är sambos och driver bolaget ihop under Miriams namn.
Två bedragare som kommer ta era pengar och fuskbygga.

Anlita absolut inte den här firman, personerna är polisanmälda och kommer tas till rättegång!

Har nån av er varit med om det?
 
  • Röriga och oavslutade renoveringsarbeten i ett badrum med exponerade väggar och golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oordnat och ofärdigt badrum med exponerade vattenrör och slarvigt monterade väggplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sloppigt utförd genomföring av rör i en vägg med synligt grus och spackelrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar och anslutningar i öppet väggschakt med synlig oordning och byggavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orenoverad lägenhet med rörigt byggarbetsområde, oslipade tegelväggar och byggmaterial överallt
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Övergiven och rörig byggarbetsplats med oslipade väggar och verktyg utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade inte anlitat den här firman om jag ens fick betalt för det.
Varnar alla som läser att akta er för dessa bedragare.
Dom har tagit vår pengar, förstört vår lägenhet som ni ser på bilder ovan och stuckit.
Vi har haft besiktningsman på plats som skrivit i protokoll att inget är fackmässigt gjort.
Varnar verkligen alla att inte hamna i den fälla som vi tyvärr gjorde.
 
Har du alltså betalat fullr pris i förskott?

Det vore nog bra om du pekar på detaljer som är frlaktiga. Mycket av det man ser på bilderna ser inte så anmärkningsvärt ut. Men där finns en del uppenbara fel.
 
  • Gilla
Hejhejho
  • Laddar…
Nej utan vi har haft ett avtal där det har varit skrivet att betala i tre fas.
Ett i förskott, ett när halva arbetet gjorts och sista delen när lägenheten överlämnas.
Det som har uppstått är att arbetet kom till nivån av att halva arbetet hade gjorts så vi betalade självklart.
Dock därefter kom alla fel upp till ytan!
Plötsligt fick vi reda på att det har varit fuskbygge i hela badrummet med fel i fall, fel nivå för skvallerrören, fel montering av inspektionsluckan samt 220 volt el i duschnisch som kan ge en ström om man duschar, dvs en dödsfälla!
Samma gäller golv, precis innan golvet skulle läggas fick vi reda på att man inte spacklat upp utan det är höjdskillnad på 4cm på vissa ställen. Tak som är fermenterat och snett och många andra fel.
Tätskikt i badrummet hade man borrat i för att montera upp kakel..
Hela slutade med att dom rev badrummet som man hade kaklat färdigt men dagen efter drog dom men pengarna.
Förutom pengarna som dom har fått så har dom orsakat flertal skador, massa kakel som förstörts, spackel, tätskikt, brunn, golvvärme, gips i taket etc som måste rivas och slängas. En enorm kostnad för oss och dom betalar inte tillbaka fastän dom har erkänt att man har gjort fel och bör betala.

Det har polisanmälts och rättegång väntar, därav vill vi bara varna andra för den här firman.
Så att ingen annan hamnar i den sits som vi har. Dvs att inte ens ha ett hem nu.
 
Jag anlitade dem för en mindre renovering. Jag klagade en hel del och de försökte åtgärda så mycket de kunde. Överlag tycker jag att det är "okej" men man kan ju fråga sig om allt verkligen är fackmannamässigt utfört. Efter att de lämnat lägenheten har jag upptäckt några fel här och där men inget jag orkar bråka om. Man ser dock att det har fuskats på sina ställen... Jag är iaf otroligt glad att jag inte bad dem renovera mitt badrum. Kan dessvärre inte rekommendera dem.
 
De har väl en ansvarsförsäkring de kan använda för att åtgärda allt? Hur har det gått?
 
Tack för bra upplysning.. tog precis in en offert från dom på att flytta en vägg (inget bärande, inget våtrum, inget speciellt) och det offererade dom 36tkr ex material och bortforsling av sopor.. helt galet..

lycka till med att få iordning på badrummet!
 
Lite trollvarning med tanke på nyreggade konto som lämnar omdöme
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.